• یکشنبه 6 خرداد 1397
  • الأحَد 12 رمضان 1439
  • 2018 May 27

مأموریت ویژه سران قوا

گامی بلند و امیدوار‌کننده از سوی سران 3قوه مجریه، قضاییه و مقننه برای حل ابرچالش‌های اقتصادی ایران برداشته شد؛ گامی که قرار است در مرحله نخست 4 ابرچالش فقر، بیکاری، ساختار مالی دولت و بحران صندوق‌ها و بانک‌ها را سامان دهد.
در دیدار سیدمحمدعلی افشانی با حسن روحانی مسائل پایتخت در 6 محور بررسی شد

دیدار شهردارتهران با رئیس‌جمهور

دیروز شهردار جدید تهران به دیدار رئیس‌جمهور رفت. در این گفت‌وگو، حسن روحانی بر 6 محور کلی تأکید داشت. ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغ‌ها و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری تهران.

سخنی با اهالی رسانه

3 هفته از اجرای طرح ترافیک جدید گذشته و دستاوردهای آن تا حدی برای مردم روشن شده است اما تاکنون بیش از همه ابعاد ترافیکی، اجتماعی و زیست‌محیطی طرح، در رسانه‌ها به موضوع طرح ترافیک خبرنگاری پرداخته شده است که لازم دیدم در این‌باره توضیحاتی را عرض کنم.

خداحافظی با شمایل جوانمردی

از «واریته بهار» پرویز خطیبی 1328 تا «برزخی‌ها» ایرج قادری 1362، ناصر ملک‌مطیعی در طول بیش از سه‌دهه فعالیت، دیرپاترین ستاره سینمای ایران بود. اولین جوان اول سینمای ایران که با فیلم مهم و تأثیرگذار «ولگرد» مهدی رئیس‌فیروز 1332 مورد توجه سینماروها قرار گرفت و بعد از آن در موج ملودرام‌های اخلاقی سینمای فارسی دهه30، ستاره‌ای بی‌گفت‌وگو بود.

خدیجه ، بانوی عشق و ایمان

در بعضی زیارت‌نامه‌ها از حضرت خدیجهس با عبارت «حبیبه‌الله» یاد کرده‌اند، به فارسی امروز احتمالاً باید گفت «عزیز دل خدا». اما خدیجهس چگونه چنین جایگاه رشک‌برانگیزی یافته بود؟

زندان، شاید وقتی دیگر

وقتی از اصلاح امور در جامعه صحبت می‌کنیم، از مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌توان نهاد قضا و داوری دانست. طبیعی‌است که شهروندان هر جامعه‌ای حق و حقوقی دارند و باید از این حق و حقوق در نسبت با دیگران و سازمان‌های رسمی و غیررسمی محافظت شود.

سایه بحران آب بر کشت برنج

کاهش شدید بارش‌ها و آب ورودی به سدها و آبگیرهای کشور موجب شد هیأت وزیران در اسفند‌ماه گذشته با مصوبه‌ای سیاست اعمال محدودیت و ممنوعیت کشت محصولات آب‌بر در مناطق کم‌آب را در دستور کار قرار دهد.

بانوی زیر زمین

متروسازی در شهری با حد و اندازه‌های تهران شبیه هیچ‌ شغل سخت دیگری نیست. شما 12تا 50متر از سطح زمین دور هستید و جز آب و خاک و انبوهی از اشیای ناشناخته، چیز دیگری نمی‌بینید.

کتابخانه کوچک برای جهانی بزرگ

سرخه‌حصار در حسرت مدرسه

بچه‌های «میتا» شاغل می‌شوند

همه جا پای فرسوده‌ها در میان است