• چهار شنبه 15 فروردین 1397
  • الأرْبِعَاء 18 رجب 1439
  • 2018 Apr 04

زنان تحصیلکرده، موتور رشد اقتصاد ایران

صندوق بین‌المللی پول در تحلیلی از چشم‌انداز اقتصاد ایران: تشویق زنان به‌کار کردن ازجمله عوامل کلیدی ارتقای رشد بلندمدت ایران است
اگر ایران می‌خواهد به اهداف برنامه ششم توسعه دست پیدا کند، باید تجارت خود را بیشتر و گسترده‌تر کند و مشارکت زنان در بازار کار را افزایش دهد.

نه وال‌استریت به جنگ‌طلبی ترامپ

اصرار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به شروع جنگ تجاری با چین و دخالت‌های عجیبش در امور بازار این کشور، با واکنش بسیار منفی وال استریت مواجه شد.

دلار و تنش‌های سیاسی

چندبعدی بودن رویدادهای اقتصادی باعث می‌شود تا بسیاری از سیاست‌زدگان عرصه جدل، از آنها برای جاه‌طلبی‌های خود بهره ببرند بی‌آنکه در بند تحلیل و ریشه‌یابی باشند.

رسانه‌های انتقادی امید‌بخش

تحلیل اعتراض‌های دی‌ماه سال 96 و پیش‌بینی آنچه احتمالا در آینده رخ خواهد داد کاری پیچیده است.

چرا این‌ گزارش‌ را‌ جدی‌ نمی‌گیریم؟

دوشنبه گذشته، سرانجام پس از 3سال کار مداوم توسط یک گروه ۱۰۰نفره از پژوهشگران ممتاز خاک‌شناس و اکولوژیست جهان، گزارشی تکان‌دهنده با حمایت سازمان ملل متحد در مدئین/ کلمبیا منتشر شد.

رئیس‌جمهور: فضای مجازی خوب با محدود کردن تأمین نمی‎شود

درحالی‌که موضوع فیلترینگ احتمالی تلگرام بحث اول افکار عمومی در روزهای گذشته بوده است و بسیاری از کاربران میلیونی این پیام‌رسان درباره آن صحبت می‌کنند، رئیس‌جمهور روز گذشته در این‌باره موضع گرفت و از طرح موضوع فیلترینگ که به گفته او سبب آسیب به کسب‌وکارهای مجازی می‌شود، انتقاد کرد.

مرگ 11 نفر در انتقامجویی آتشین اهواز

اختلاف نوجوان 17ساله و شوهرخاله‌اش بر سر اخراج او از قهوه‌خانه، جنایت هولناکی را رقم زد.

هشدارها درباره خروج آمریکا از برجام

به فاصله تقریبا یک‌ماه تا زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا باید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را مجددا تمدید کند، هشدارها و اخطارهای متعددی به‌ویژه از اروپا درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام شنیده می‌شود.

نبرد برای زندگی

سفر آثار صادقی به کرمان، اصفهان، لندن و لس‌آنجلس

درآمد صنعت گردشگری از سفرهای نوروزی؛ 1/2 میلیارد دلار