• دو شنبه 27 آذر 1396
  • الإثْنَيْن 29 ربیع الاول 1439
  • 2017 Dec 18

مأموریت بودجه؛ اصلاح شکاف طبقاتی

دهک ثروتمند جامعه سالانه 84 میلیون تومان بیش از متوسط کشور و دهک فقیر سالانه 30میلیون تومان کمتر از متوسط جامعه هزینه می‌کنند
دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌جمهور می‌گوید: صدک اول جامعه در مقایسه با صدک آخر، درآمدی به نسبت یک به 86 دارد که عدد غیرقابل‌قبول و ناعادلانه‌ای است. مسعود نیلی در یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد: اگر نظام مالیاتی هدف خود را شناسایی کند و از 800هزار نفر بالای جامعه مالیات گرفته شود و در میان 8میلیون نفر دهک پایین جامعه توزیع شود، این دهک از فقر مطلق خارج خواهد شد.

دموکراسی زیرزمینی

«4 پرسش درباره اداره بهتر شهر»؛ مسافران متروی تهران دیروز و امروز به مناسبت روز حمل ونقل عمومی با یک نظرسنجی روبه‌رو شده و می‌شوند که در 10ایستگاه نظر آنان را درخصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی و چگونگی آن جویا شده است.

آلودگی هوا، معضلی فراسازمانی

آلودگی هوا نفس تهران را به شماره انداخته و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان هفته آسمان تهران و حتی برخی کلانشهرها خاکستری خواهد بود.

صیانت از رسانه‌های فسادستیز

رسانه‌ها در دمکراسی‌های معاصر نقش‌ها و کارکرد‌های گوناگونی دارند.یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه را باید کارکرد نظارتی دانست.

محلات؛ نخستین گام مشارکت جویی

دستگاه‌های مختلف با این هدف نظر‌سنجی انجام می‌دهند تا بتوانند خدمات بهتری به مخاطبان و شهروندان ارائه کنند. اما تا به امروز دست‌کم در ایران چندان معلوم نیست که این نظر سنجی‌ها تا چه اندازه توانسته در ارائه خدمات بهتر موفق باشد و یا تغییر در الگوی خدمات‌دهی ایجاد کرده‌باشد.

آلوده‌ترین پاییز ۴ سال اخیر

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران شب گذشته و در راستای پایداری جوی هوا در پایتخت که موجب افزایش آلودگی و رسیدن شاخص هوا به شرایط ناسالم برای همه شده بود، مدارس تمام مقاطع تحصیلی تهران را برای امروز، دوشنبه، 27آذر تعطیل اعلام کرد.
محمد رحمانیان از نگاهش به تئا‌تر و تهران می‌گوید

سازه‌های فراموش شده تهران در پیکان جوانان

می‌گوید نه سیاستمدار است و نه جامعه‌شناس؛ فقط نمایشنامه‌نویسی‌است که به اتفاقات اطرافش توجه دارد. محمد رحمانیان، نمایشنامه‌هایش را با نگاه اجتماعی نوشته و اجرا می‌کند؛ نمایش‌هایی که هرچند با انتقاداتی روبه‌رو بوده‌اند ولی با اقبال عمومی هم مواجه شده و نام رحمانیان را به‌عنوان یکی از بهترین‌های نمایش، مطرح کرده‌اند.

بخشش! لازم نیست اعدامش کنید

وعده وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره‌دار

«بانو قدس ایران» برگزیده جشنواره سینما حقیقت

بافت تاریخی مشهد قربانی سوداگران ساخت‌وساز