05
سه شنبه 16 خرداد 1402
شماره 8791
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعلام برنامه‌های وزارت ارشاد پس از بیانات مقام معظم رهبری

وزارت ارشاد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، در نوشته‌ای از اهتمام ویژه ارکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت تقویت 2عامل ایمان و امید در ماموریت‌های کلان این وزارتخانه خبر داد. ب
ویژه
احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده که در ماه‌های اخیر درگیر بیماری بوده و چندباری هم کارش به بیمارستان کشیده، دوباره به خانه بازگشت.
کن‌لوچ، کارگردان مطرح انگلیسی گفته که تا وقتی نامم در ستون ترحیم روزنامه نیامده یعنی می‌توان به‌کار ادامه داد.
اکران
فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی، قرار بود این روزها همزمان با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی روی پرده سینماها برود ولی باز هم باید در انتظار فرصتی دیگر بماند تا شاید سرانجام به نمایش درآید.

آفرینش هنر متعهد، با آموزه‌های امام انقلاب

تولید آثار فرهنگی و هنری بعد از انقلاب مدیون و مرهون نگاه امام خمینی‌ره‌ است
گزارش
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در میان خانواده‌های مذهبی، هنر چندان جایگاه مطلوبی نداشت، چراکه آثار تولیدی یا مطلوب نظر نبود و یا کیفیت قابل‌قبولی نداشت.

چرا درباره انقلاب فیلم نمی‌سازیم؟

بارها شنیده‌اید که طیفی از «سینماگران بادغدغه، نسبت به حمایت نشدن از فیلم‌هایی درباره انقلاب و دفاع‌مقدس نقد دارند و معترض‌اند، اما چرا خود آنها در این زمینه کم‌کاری می‌کنند؟»
تلاش جورج کلونی برای جذب خانواده‌ها
تلاش جورج کلونی برای جذب خانواده‌ها
جورج کلونی فیلم جدیدش «پسران در قایق» را آخر سال۲۰۲۳ راهی سینماها می‌کند.
عباس جهانگیری، نویسنده: به‌نظر من وضعیت ادبیات اصلا خوب نیست زیرا تیراژ کتاب‌ها به نسبت جمعیت واقعا پایین است.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
بیژن میرباقری، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «ناطور» از احتمال اکران این فیلم در گروه هنروتجربه در نیمه‌دوم امسال خبر داد.
رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما می‌گوید: «سرود» همچنان که برنامه‌هایی ویژه روی آنتن دارد، رونق بیشتری خواهد گرفت و در عین حال ما در تلاشیم استعدادهای بااصالت به سمت موسیقی‌های بی‌اصالت کشیده نشوند.