07
سه شنبه 16 خرداد 1402
شماره 8791
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پلیس ایالت ویرجینیای آمریکا اعلام کرد که هواپیمای سبکی که خلبان آن، حریم هوایی نزدیک «واشنگتن دی‌سی» را نقض کرده بود و جنگنده‌های «اف‌۱۶» نیروی‌هوایی آمریکا برای تعقیب آن وارد عمل شده بودند، در کوه‌های ویرجینیا سقوط کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ظهر یکشنبه در جلسه کابینه این رژیم، به درگیری اخیر در مرز مصر اشاره کرد و هلاکت 3نظامی صهیونیست در این منطقه را «یک حمله تروریستی فاجعه‌بار» توصیف کرد.
جهان‌نما
فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف گزارش‌ها درباره لغو پروازها از باکو به تهران را تکذیب کرد.

فقیرترین کشورهای اروپایی کدامند؟

به‌گزارش یورواستات 20 درصد از افراد گروه سنی 15 تا 29 سال اروپایی در سال 2021 با خطر فقر روبه‌رو بوده‌اند
گزارش1
یافته‌های جدید حاکی از آن است که تقریبا 21.7 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا EU 0 یعنی حدود 95.4 میلیون نفر 0 در سال 2021 با خطر فقر یا محرومیت اجتماعی مواجه بوده‌اند.
بریکس به‌جای جی‌هفت

بریکس به‌جای جی‌هفت

نشست وزرای خارجه کشورهای گروه بریکس در آفریقای جنوبی در حالی به تازگی در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی به‌کار خود پایان داده است که شرکت‌کنندگان خواستار بازتعریف دوباره نظم جهانی شدند.
نقل قول/ بایدن از سلامت لازم برای انتخاب مجدد برخوردار نیست
رونی جکسون، پزشک سابق کاخ‌سفید: «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، از سلامت جسمی و شناختی لازم برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور برخوردار نیست.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
اگرچه در حدود 250سال پس از انقلاب صنعتی، جمعیت جهان، مانند ثروت اقتصادی آن منفجر شد، اما به‌نظر می‌رسد قبل از پایان قرن میلادی فعلی، تعداد افراد روی زمین برای نخستین بار پس از انقلاب صنعتی کاهش می‌یابد.