04
سه شنبه 16 خرداد 1402
شماره 8791
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برای مشاغل سخت

چهره روز
علی‌حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از بازنگری آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داده و درباره احتمال حذف برخی شغل‌ها از سرفصل سخت و زیان‌آور بودن، گفته است: آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی به پایان رسیده و رأی‌گیری شده است.
ویژه
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان سیمان و میلگرد رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۳۵۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی را به خانواده‌های محروم آذربایجان‌غربی عرضه کرده‌است.
23کشور عضو اوپک پلاس در آخرین نشست خود که روز یکشنبه هفته جاری در وین اتریش برگزار شد، نه‌تنها تصمیم به کاهش تولید خود گرفتند بلکه به این جمع‌بندی رسیدند که 3نهاد بین‌المللی ظرفیت تولید اعضا را از این پس زیرنظر بگیرند.

سیگنال رکود‌ در بازار مسکن کشور

قیمت اوراق وام مسکن، به‌واسطه کسادی معاملات با کاهش 50 درصدی مواجه شده است
مسکن
قیمت اوراق امتیاز تسهیلات مسکن -تسه- که در سال گذشته رکوردهای قیمتی عجیب و غریبی ثبت کرده بود، در هفته‌های اخیر به‌واسطه تعمیق رکود در بازار مسکن با ریزش شدید قیمت مواجه شد.

صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در راه بورس

مقررات و ساختار تاسیس صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی تصویب شد
سازمان بورس، ساختار کلی تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی را تصویب و ابلاغ کرد. این صندوق‌ها می‌توانند قدرت مالی افراد را در زمان بازنشستگی افزایش دهند.
دود شدن سالانه 104میلیارد دلار در بازار انرژی
هرسال 104میلیارد دلار از محل هدررفت انرژی بر باد می‌دهیم؛ این را محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس اعلام و تأکید کرد: برای تولید هر مترمکعب انرژی ۸دلار اما برای صرفه‌جویی همین میزان، تنها یک دلار بودجه نیاز است.