05
پنج شنبه 10 شهریور 1401
شماره 8581
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سینما زنده و شکوفاست

جشنواره
لیلا حاتمی در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز یکی از اعضای هیأت داوری است.
ویژه
‌سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد فارابی در مراسم افتتاحیه دومین هفته فیلم سینمای استرالیا گفت: ما در بنیاد سینمایی فارابی به ‌دنبال هر بهانه‌ای هستیم تا به ‌دور از مرزهای سیاسی حاکم بر جهان، در قالب گفت‌وگو بتوانیم بین مردم شریف ایران و دیگر کشورها تعاملات فرهنگی ایجاد کنیم.
نمایش
علی اسماعیلی، کارگردان نمایش «تنها‌تر از مسیح» است؛ نمایشی که 2فصل اول و دوم آن در سال‌های 97و 98 اجرا شد و به خاطر شیوع کرونا نتوانست به اجرایش ادامه دهد.
انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب تنها مادر شهید ژاپنی

خواندنی و آموختنی

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، نوشته حمید حسام، صبح دیروز با حضور جمعی از اهالی فرهنگ منتشر شد.
موسیقی برای اربعین

موسیقی برای اربعین

چند ویژه‌برنامه موسیقایی به مناسبت اربعین منتشر می‌شود. به گزارش همشهری، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایرانی در قالب فعالیت ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان و عزاداران حضرت اباعبدالله ع قرار خواهند داد.
کتاب گران شد
درحالی‌که آمارهای نشر حکایت از کاهش 2هزار عنوانی کتاب در مردادماه نسبت به ماه گذشته دارند، قیمت کتاب نیز نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۶۰درصد افزایش یافته است.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
مجموعه مستند «یک ملت، یک ضربان» به کارگردانی محمدحسن یادگاری، تولید جدید شبکه مستند، تاریخچه فوتبال ایران از آغاز تا عصر معاصر را روایت کرده است و نخستین قسمت آن پنجشنبه ۱۰شهریور ساعت۲۰ از این شبکه پخش می‌شود.