07
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
شماره 8772
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دولت دهلی از لندن خواسته تا هزاران قطعه مصنوعات از جمله بزرگ‌ترین قطعه الماس تراش‌خورده جهان موسوم به «کوه نور» را به هند بازگرداند.
آلمان ارسال بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین تأیید کرد. براساس اعلام دولت آلمان، این بسته تسلیحاتی که به‌طور دقیق 2.7میلیارد یورو یا حدود 2.95 میلیارد دلار است، تقریباً به اندازه کل کمک نظامی آلمان به اوکراین از زمان آغاز جنگ در فوریه 2022 است.
5روز پس از یک جنگ تمام عیار علیه نوار غزه و همزمان پرتاب حدود 1500راکت از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت مناطق و شهرک‌های اشغالی، سرانجام تل آویو در آخرین ساعات روز شنبه اعلام کرد که آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی را می‌پذیرد و به برقراری آرامش در برابر آرامش پایبند خواهد بود.

کارت‌های برنده و بازنده‌ در انتخابات ترکیه

نتایج اولیه انتخابات ترکیه بسیاری را شگفت زده کرد
گزارش1
انتخابات سرنوشت‌ساز ترکیه برگزار شد و مردم این کشور یکشنبه برای تعیین رئیس‌جمهور بعدی و ۶۰۰ عضو پارلمان به پای صندوق‌های رأی رفتند.

سلامت روان بایدن، زیر ذره‌بین کنگره

همزمان با نزدیک شدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به آخرین سال دوره ریاست‌جمهوری خود و پس از اینکه او حدود 3 هفته پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا در سال 2024شرکت خواهد کرد، به تازگی بیش از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به کاخ سفید از جو بایدن خواستند آزمایش صلاحیت روانی و ادراکی بدهد و یا از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خارج شود.
برگزاری نخستین نشست اتحادیه عرب با حضور سوریه
پس از سال‌ها غیبت در اتحادیه عرب، هیأت سوریه، روز یکشنبه در نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب حاضر شد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
ولودی0میر زل0ی0ن0س0کی، رئیس‌جمهور اوکراین: اوکراین به خاک روسیه حمله نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای هم برای انجام این کار ندارد.