08
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
شماره 8772
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بی‌خوابی تا مریخ

فرهنگ و زندگی
فضانوردان، از روزی که اقامت در فضا مطرح شده با مسئله خوابیدن در گرانش صفر درگیر بوده‌اند.
ویژه
همه آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، برای گرفتن کتاب‌های درسی فرزندانشان لازم نیست کار خاصی انجام دهند.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افراد با نیازهای ویژه، این است که نمی‌توانند کار پیدا کنند.
طبق یک عادت دیرینه و جهانی، بچه‌ها عادت دارند که تکه‌هایی از اسباب‌بازی و یا هر شیء کوچک دیگری را که دم دستشان است داخل دهانشان بگذارند.
خط جنگ

فارسی فردوسی

در «تاریخ سیستان» داستان کوتاهی آمده است که وقتی برای محمود غزنوی شاهنامه خواندند، محمود نکته را زود گرفت و از در تحقیر و طعنه درآمد که «شاهنامه هیچ نیست، مگر حدیث رستم و در سپاه من زیاده از هزار مرد چون رستم هست.» فردوسی هم سریع جواب داد: «در سپاه سلطان چند مرد چون رستم باشد، نمی‌دانم، اما این مقدار دانم که خدای تعالی هیچ بنده دیگر چون رستم نیافرید.»
فداکاری عجیب پدربزرگ مهربان

فداکاری عجیب پدربزرگ مهربان

نوه‌ها، گاهی حتی از خود بچه‌های آدم هم عزیزترند و بی جهت نیست که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، دست به هرکاری می‌زنند تا آنها را خوشحال و خندان ببینند. یک پیرمرد 72ساله در چین در همین راستا، دست به کاری زده که احتمالا نظیرش در دنیا وجود دارد.
مأمنِ خورشید
مأمنِ خورشید
فرهنگ همیشه بین ملت ها، گره‌گشا و راهنماست و پایش که باز می‌شود، معادلات را تغییر می‌دهد و سیاست را به کناری می‌دهد. این مدعا حالا درباره ایران و تاجیکستان بیشترین و بهترین مصداق را یافته است.
پیش از این چند باری درباره پویش «لبخند مادری» که بنیاد 15خرداد آن را به راه انداخته، نوشته بودیم. اینکه این پویش با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای 3 فرزند به بالا راه‌اندازی شده و طبق آن ۵۰هزار بسته شامل ۴۰قلم از وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان به خانواده‌های دارای ۳فرزند و بیشتر اهدا می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«ریشه‌اش خشکانده شد، تمام شد، رفت پی‌کارش»؛ این جمله‌ای‌ است که قرار است 4سال دیگر همین موقع، از زبان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بشنویم.
حتی هنوز هم مواقعی هست که ساعت 4 صبح با این ترس شدید بیدار می‌شوم که خواب مانده‌ام.
یعنی عشق اینقدر سخته؟