07
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
شماره 8768
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فصل جدید سریال بحران سیاسی پاکستان با انتشار فیلمی از بازداشت «عمران‌خان» نخست‌وزیر سابق، درحالی‌که ده‌ها مأمور او را محاصره کرده‌اند از راه رسید.
دریچه
«مایکل مک‌کال» نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور، هشدار داده درصورتی که به احضاریه کنگره برای تحقیقات درباره خروج بحث‌برانگیز 2سال پیش آمریکا از افغانستان توجه نکند، به اتهام توهین به کنگره علیه او اعلام جرم خواهد شد.

خیز مقاومت برای گوشمالی صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت در پاسخ به دور جدید حملات صهیونیست‌ها تهدید کردند که اشغالگران آماده پرداخت بها باشند
بامداد سه‌شنبه بار دیگر آسمان فلسطین ناآرام شد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق «صرفاً» مسکونی نوار غزه را هدف قرار دادند.

نقل‌قول خبر/ ارمنستان در مذاکرات با باکو پیشرفتی به‌دست نیاورده است

آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان: ما در قبال مسائل اصلی مذاکرات یعنی تعریف اراضی حاکمیتی ارمنستان به میزان ۲۹۸۰۰کیلومترمربع، ایجاد مکانیسم بین‌المللی باکو- استپاناکرت و ارائه تضمین‌های بین‌المللی پیشرفتی حاصل نکردیم.
کانادا دیپلمات چینی را اخراج کرد؛ پکن پاسخ داد
پس از اینکه دولت کانادا یک دیپلمات چینی را به‌دلیل اعمال فشار بر قانونگذار محافظه‌کار چینی-کانادایی از این کشور اخراج کرد، پکن نیز اعلام کرد یک دیپلمات کانادایی را از کنسولگری این کشور در شانگهای اخراج می‌کند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و چین که به ریاست «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، در اواخر هفته آینده در شهر «شیان» برگزار خواهد شد،