• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191425
+
-

خیز مقاومت برای گوشمالی صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت در پاسخ به دور جدید حملات صهیونیست‌ها تهدید کردند که اشغالگران آماده پرداخت بها باشند

خیز مقاومت برای گوشمالی صهیونیست‌ها

شهادت 3 کودک
 بامداد سه‌شنبه بار دیگر آسمان فلسطین ناآرام شد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق «صرفاً» مسکونی نوار غزه را هدف قرار دادند. دست‌کم ۱۳ فلسطینی ازجمله 3فرمانده گروه مقاومت جهاد اسلامی شهید و ۲۰ نفر دیگر در این حملات زخمی شدند. نام حداقل 3 کودک در میان شهدای فلسطینی دیده می‌شود. با وجود آنکه این حملات فقط طی چند ساعت به طول انجامید، اما حجم شهدای فلسطینی در این حملات بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد و گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش‌های مختلفی رژیم صهیونیستی را به انتقام‌گیری تهدید کرده‌اند.

بیانیه مشترک مقاومت
جنبش جهاد اسلامی در واکنش به تجاوز بامداد سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که با تمام قوا مقابل این تجاوز می‌ایستیم و هزار فرمانده، جایگزین هر فرمانده شهید خواهیم کرد. آنگونه که مرکز مطالعات فلسطین اعلام کرده، اتاق مشترک مقاومت نیز در بیانیه‌ای گفته است که متجاوزان باید آماده پرداخت بهایی سنگین باشند.«طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» در این‌باره تصریح کرد که «تأکید می‌کنیم دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و ما وظیفه خود را برای پاسخ به این جنایت انجام خواهیم داد.»

شلیک1000 راکت
نام اتاق مقاومت فلسطین به‌ویژه در تابستان سال گذشته پررنگ شد. زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی در نیمه مردادماه سال گذشته به‌مدت 3 روز مواضعی متعلق به گروه جهاد اسلامی را بمباران کرد، نیروهای فلسطینی متقابلا در نوار غزه بیش از یک هزار راکت را روانه شهرک‌های اشغالی مجاور غزه کردند. حجم موشک‌ها و راکت‌های ارسالی از نوار غزه به شهرک‌های اشغالی تا بدان حد بود که پس از پایان جنگ، روزنامه «هاآرتص»، چاپ تل‌آویو در مقاله‌ای واکنش ارتش صهیونیستی به نیروهای مقاومت در نوار غزه را ناامید‌کننده عنوان کرد و نوشت که اگر نحوه مقابله با جهاد اسلامی این است، پس نبرد ما با حزب‌الله و حماس چگونه خواهد بود؟

پاسخ قطعی
عمده واکنش فلسطینی‌ها در قالب بیانیه‌های اتاق مشترک مقاومت منتشر شد و این اتاق مشترک نشان داد که توانسته مجموعه‌ای از گروه‌های مسلح فلسطینی را برای پاسخ مشترک به اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی زیر یک چتر جمع کند.
 در میان واکنش‌های مختلف به بمباران بامداد سه‌شنبه نوار غزه، چشم بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی به موضع‌گیری اتاق مشترک مقاومت است و بسیاری از هم‌اکنون پاسخ نیروهای مقاومت در نوار غزه به جنگ بامدادی اخیر را قطعی می‌دانند.

5 جنگ طی یک سال
تنش میان نیروهای فلسطینی و صهیونیستی اگرچه طی 7 دهه گذشته، بخشی از روند همیشگی تحولات منطقه بوده، اما این تنش‌ها به‌ویژه از اردیبهشت‌ماه سال گذشته و پس از درگیری‌ها در محله «شیخ جراح» قدس شدت گرفته است.
تنش در محله شیخ جراح به موضوع یورش نظامیان صهیونیست به ساکنان این محله در شهر بیت‌المقدس بازمی‌گردد که در جریان آن صهیونیست‌ها تلاش داشتند ساکنان این محله را از خانه‌های خود اخراج کنند. پس از این جنگ، تحولات آنچنان در مناطق فلسطینی پرتنش بوده است که طی یک سال گذشته نیروهای مقاومت فلسطین حداقل 5بار جنگ‌های مقطعی کوتاه‌مدت چند روزه را تجربه کرده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید