• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191427
+
-

خط و نشان کنگره برای وزیر خارجه آمریکا

دریچه
خط و نشان کنگره برای وزیر خارجه آمریکا

«مایکل مک‌کال» نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور، هشدار داده درصورتی که به احضاریه کنگره برای تحقیقات درباره خروج بحث‌برانگیز 2سال پیش آمریکا از افغانستان توجه نکند، به اتهام توهین به کنگره علیه او اعلام جرم خواهد شد.
به‌گزارش رویترز، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تحقیقاتی را درباره خروج آمریکا از افغانستان آغاز کرده‌اند‌.  جمهوری‌خواهان و برخی از نمایندگان دمکرات می‌گویند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هیچ گزارش کاملی از عملیات خروج نیروهای این کشور از افغانستان منتشر نکرده است؛ عملیاتی که در جریان آن و هرج و مرج ناشی از آن ۱۳ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل کشته شدند و انتقادهای گسترده‌ای نیز در پی داشت.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با اشاره به اینکه دولت بایدن همواره از ارائه مدارک خودداری کرده، با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «شرم‌آور و بی‌معنی است که دولت بایدن بارها درخواست‌های نظارتی طولانی ‌مدت ما را رد کرده و به پنهانکاری اطلاعات مربوط به خروج آمریکا از افغانستان ادامه می‌دهد. درصورت تداوم عدم‌همکاری، کمیته از اختیارات خود برای اجرای این درخواست‌ها استفاده خواهد کرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید