07
سه شنبه 25 بهمن 1401
شماره 8714
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نیکوس کریستودولیدس، وزیر خارجه پیشین قبرس به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد.
سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزی0ر پیشین ایتالیا: ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بابت جنگ راه‌افتاده در کشورش مقصر است.
گزارش 2
با تشدید تنش‌های سیاسی در تل‌آویو، بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و استارت‌آپ‌ها در حال خروج از سرزمین‌های اشغالی هستند.

دیپلماسی زلزله؛ از ترکیه تا سوریه

کشورهایی که طی سال‌های اخیر با ترکیه و سوریه دچار اختلافات عمیق سیاسی بوده‌اند پس از زلزله اخیر، در تغییری چشمگیر به کمک آنکارا و دمشق شتافته‌اند
گزارش 1
یک‌ونیم دقیقه کافی بود تا لرزش‌های مرگبار زمین، بخش بزرگی از جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را با خاک یکسان کند. با گذشت 8روز از زلزله و کمرنگ شدن امیدها به نجات کسانی که زیر تلی از ویرانه‌ها گرفتارها شده‌اند، شمار قربانیان به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.
بلندپروازی چین در جو نزدیک به زمین

بلندپروازی چین در جو نزدیک به زمین

در ادامه تنش‌ها در روابط واشنگتن و پکن بر سر کشف بالن چینی در آسمان آمریکا و پس از آن ساقط کردن برخی اجسام ناشناس از سوی جنگنده‌های آمریکایی، چین روز دوشنبه اعلام کرد که بالن‌های آمریکا از ابتدای سال گذشته تا‌کنون بیش از 10 بار بدون‌مجوز بر فراز حریم هوایی چین پرواز کرده‌اند.
پیشروی گام به گام روسیه در شرق اوکراین
نبرد در شهر استراتژیک باخموت در شرق اوکراین شدت گرفته است. ارتش روسیه طی 6 ماه گذشته تلاش خود را بر تصرف باخموت متمرکز کرده بود و اکنون حملات خود را تشدید کرده است.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
3 سال از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا می‌گذرد، اما این کشور احساس می‌کند که فاصله زیادی با اهداف بلندپروازانه خود در زمان رأی‌گیری برای خروج از اتحادیه دارد.