07
دو شنبه 4 بهمن 1400
شماره 8421
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سناتور دمکرات آمریکایی
همزمان با اعمال محدودیت‌های تازه کرونایی در نیوزیلند، نخست‌وزیر این کشور نیز مراسم عروسی خود را به تعویق انداخت.
طی 2 هفته گذشته، آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا ۴۷ درصد کاهش پیدا کرده است. دیروز، حدود706هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده است.
جهان‌نما
نظرسنجی جدید درباره وضعیت دمکراسی در آمریکا، نتایج نگران‌کننده‌ای را برای این کشور به‌دست آورده و چشم‌اندازی مبهم برای آینده سیاست و حکومت داری در آمریکا به تصویر کشیده است.

مردم افغانستان، گروگان سیاسی‌کاری آمریکا

توقیف دارایی‌های افغانستان از سوی دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن طالبان، جان میلیون‌ها افغان را در زمستان سرد امسال تهدید می‌کند
گزارش
آمریکا سال گذشته میلادی و پس از توافق با طالبان، به 2 دهه حضور خود در افغانستان پایان داد؛ توافقی که لزوما به معنی به رسمیت شناختن حکومت طالبان نبود و پس از آن، تمامی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا بلوکه و تحریم‌های اقتصادی سنگینی علیه طالبان وضع شد.
نبرد خونین با داعش در شمال سوریه

نبرد خونین با داعش در شمال سوریه

نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا برای پس گرفتن کنترل زندان شهر حسکه با داعش می‌جنگند؛ بیش از 120 نفر در درگیری‌ها کشته شده‌اند
4روز درگیری شدید بین نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا و مهاجمان داعش در شهر حسکه در شمال شرق سوریه، بیش از 120کشته به‌جا گذاشته است.
فرمانده نیروی دریایی آلمان مجبور به استعفا شد
فرمانده نیروی دریایی آلمان مجبور به استعفا شد
فرمانده نیروی دریای آلمان، به‌خاطر صحبت‌هایش درباره مسئله اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مجبور به استعفا شده است.