04
دو شنبه 4 بهمن 1400
شماره 8421
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
امروز نشست کمیته مزد شورای‌عالی کار برای تعیین هزینه معیشت کارگری برگزار می‌شود و به‌احتمال زیاد، رقم توافقی شرکای اجتماعی در مورد این شاخص منتشر خواهد شد.
محمدمهدی نهاوندی، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی گفت: ترخیص نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰تومانی تا امروز ادامه داشته اما دولت درباره زمان دقیق حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اطلاع‌رسانی نمی‌کند.
چهره روز
نماینده دادستان در دومین دادگاه فساد شرکت قطعه‌سازی کروز، رشوه‌های کلانی را که این شرکت تحت عنوان هدایا به مدیران و سازمان‌های مختلف پرداخت کرده قرائت کرد.

تهرانی‌ها صدرنشین جدول وام‌های‌ بانکی

همشهری راز تمرکز بانک‌ها در دادن تسهیلات را بررسی می‌کند
بانک
بانکداری ایران یک سیستم بدقواره و به‌شدت متمرکز است و شاید تمرکز بالای شعب بانک‌ها در کلانشهرها و شهرهای بزرگ از تمرکزگرایی در اقتصاد ایران حکایت دارد.

وضعیت قرمز در پایتخت گازی دنیا

ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای بالاترین ذخایر گازی دنیا در وضعیت قرمز از حیث مصرف قرار گرفته؛ تا جایی که سیاست تامین حداکثری گاز موردنیاز بخش خانگی در روزهای سرد سال باعث زمینگیر شدن صنایع شده است؛ چنان‌که به‌گفته محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با توجه به استمرار هوای سرد، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب برسد.
رقابت شرط مقاومت
خبر: نمایندگان مجلس در صحن علنی دیروز با تأکید بر مصوبه قبلی خود درخصوص واردات خودرو در قبال صادرات قطعات اعاده شده از شورای نگهبان تصمیم‌گیری نهایی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.