21
پنج شنبه 14 اسفند 1399
شماره 8174
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرار از تکرار

روزمرگی دشمن این‌روزهاست! در این شرایط، نباید تسلیم روزمرگی‌ها شد. رهایی از آن‌ها خیلی سخت است. وقتی کنار دیگران نباشی و ماجرایی نباشد، به‌راحتی همه‌ی روزهایت مثل هم می‌شوند.
ویژه
مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی «لاک‌پشت پرنده»، این‌بار هم به صورت مجازی در صفحه‌ی اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار خواهد شد.
انگار که صبح از خواب بلند شده باشم و ببینم همه‌چیز تغییر کرده است. نه این‌که تغییر بی‌سروصدا و یک‌باره رسیده باشد. انگار که قبلش به دلم افتاده باشد. انگار زمزمه‌اش را شنیده باشم.
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ چون به چیزى اراده فرماید کارش این بس که مى‏‌گوید باش پس [بى‌‏درنگ] موجود مى‌شود  آیه‌ی 82، سوره‌ی یس
مامان گفت: «حواست به غذا باشه تا من برگردم. گذاشتمش روی شعله‌ی کم. خوب مواظب خونه باش.» و با گام‌های بلند رفت که آماده بشود.
من «زه‌زه» هستم؛ یا همان ژه ژه... پسری برزیلی که در خانواده‌ا‌ی شلوغ و فقیر به‌دنیا آمد. من از دل یک کتاب آمده‌ام؛ کتاب «درخت زیبای من»*، نوشته‌ی «ژوزه مائورو دِه واسکونسِلوس»، نویسنده‌ی دورگه‌ی سرخ‌پوست-پرتغالی...
در روزهایی که کرونا تاخت و تاز می‌کند، ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش توان جسمی مطرح می‌شود و عکاسی ورزشی هم می‌تواند در روزهای قرنطینه فرح‌بخش باشد.
به مناسبت 15 اسفند، روز درخت‌کاری

پسری که روی درخت‌ها زندگی کرد

آخرین‌باری که «کوزیمو لاورس دو روندو»ی 12ساله روی زمین دیده شد، 15 ژوئن سال ۱۷۶۷ میلادی بود؛ آن‌شب کوزیمو و برادرش «بیاجیو» به‌دلیل لورفتن نقشه‌شان برای دزدیدن حلزون‌هایی که قرار بود برای شام پخته شوند، تنبیه شدند.
جشنواره‌ای برای کسب وکار خانگی نوجوانان

جشنواره‌ای برای کسب وکار خانگی نوجوانان

اگرچه این‌روزها برخی از کودکان و نوجوانان کار می‌کنند، اما نوجوانان نسل قبل از ما، در کنار تحصیل و حداقل درتابستان‌ها باید  شغل یا حرفه‌ای را می‌آموختند. این‌روزها هم داشتن یک کسب و کار کوچک خانگی و کسب درآمد اقتصادی در دوران نوجوانی برای بسیاری از نوجوانان جذاب است.

لبخند شمعدانی‌ها

جمله‌ی دکتر مدام در سرم می‌پیچد که گفت به کرونا مبتلا شده‌ام و تنها راه رهایی، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز با کروناست. اما چه‌طور می‌توانم با این ویروس دوست شوم؟
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
زندگی پر از تصمیم و انتخاب است. ذهن هرلحظه می‌تواند از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر پرواز کند. میان این‌همه هیاهو، چه خوب است بتوانیم راه روشن و زیبایی را پیدا کنیم تا در آن قدم بگذاریم و خودمان را به قلب زیبایی‌ها برسانیم.
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است.
بعضی‌ از نقاش‌ها، روی بوم نقاشی می‌کشند و بعضی‌ها هم روی کاغذ. اما بعضی‌ها هم هستند که به بوم و کاغذ برای نقاشی نیازی ندارند! درست مثل «کارولین مورین»، نقاش جوان فرانسوی. او می‌گوید: «وقتی بچه بودم، روی همه‌چیز و همه‌جا نقاشی می‌کردم و هیچ‌وقت کارم را متوقف نکردم.»