11
شنبه 15 آبان 1400
شماره 8354
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حدود 4‌ماه پس از به اشتراک گذاشتن تصاویری از نخستین پروازهای آزمایشی خودروی پرنده «آلودا آئروناتیکس» Alauda Aeronautics در استرالیا، اکنون این استارت‌آپ نخستین مسابقه درگ پرنده‌های عمودپرواز برقی eVTOL در جهان را بدون حضور و دخالت هیچ انسانی انجام داده است.
به سوی آینده
اریک آدامز، شهردار منتخب نیویورک، روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که می‌خواهد 3 چک اول حقوق خود از شهرداری را به بیت‌کوین دریافت کند تا بتواند به شهردار میامی نشان دهد که او نیز می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.
50دستگاه اتوبوس برقی تولید داخل به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه می‌شود

تهران در انتظار اتوبوس‌های برقی

گزارش
مدتی کوتاهی پس از شماره‌گذاری نخستین کوادسایکل برقی و همچنین اعلام یکی از خودروسازان بزرگ مبنی بر تولید خودرو برقی در آینده‌ای نزدیک، حالا تهران در انتظار نخستین اتوبوس‌های برقی شهری تولید داخل است.
نتایج امیدوارکننده قرص‌های ضد‌کرونا

نتایج امیدوارکننده قرص‌های ضد‌کرونا

انگلیس مجوز استفاده از قرص کرونای مرک را داده و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد داروی خوراکی فایزر ۸۹درصد در درمان کووید-۱۹ مؤثر بوده است
خبرهای خوش تولید داروهای خوراکی ضد‌ویروس کرونا در میانه روزهای همه‌گیری کووید-19، در حالی انتشار پیدا می‌کند که داستان جهش خودتخریب‌کننده ویروس در ژاپن ممکن است بدون در نظر گرفتن جزئیات، باعث شود آنهایی که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند، گمراه شوند.
انقلاب علمی با واضح‌ترین عکس اشعه‌ایکس جهان
انقلاب علمی با واضح‌ترین عکس اشعه‌ایکس جهان
یک تکنیک تصویربرداری جدید پیشگام، با استفاده از اشعه‌ایکسِ تولیدشده توسط یک شتاب‌دهنده ذرات پیشرفته، تصاویر سه‌بعدی‌ای از کل اندام‌ها با جزئیات بی‌سابقه‌ای ارائه می‌دهد.