07
شنبه 15 آبان 1400
شماره 8354
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تشکیل نخستین جلسه ستاد آلودگی هوای کشور

خبر روز
درپی تعطیلی 2ساله کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور، سرانجام وزارت کشور آستین‌ها را بالا زد و نخستین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت آلودگی هوای کشور را برگزار کرد.
ویژه
نخستین گروه از گردشگران ورودی، ‌همزمان با هشدارها نسبت به آغاز پیک ششم کرونادر ایران و پس از 2 سال رکود مطلق گردشگری ورودی از روسیه وارد ایران شدند.
سطح آب دریای خزر 80سال قبل در بالاترین تراز خود قرار داشت.

ایران سیل‌خیز

در 70سال اخیر 8449 سیل در ایران رخ داده است/ استان‌های فارس، گلستان، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در 20سال اخیر میزبان 43درصد از کل سیل‌های کشور بوده‌اند
سیلاب
سال آبی و بارشی کشور از ابتدای مهرماه آغاز شده است. در عین حال تغییر الگوی بارش، شرایط را برای وقوع سیل‌های متعدد فراهم کرده است.
رها شده از بند دیوارها

رها شده از بند دیوارها

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان در همراهی با رئیس‌جمهوری، دستور برچیدن دیوار مزاحم اطراف کاروانسرای صفوی شهر سمنان را صادر کرد.
تأکید مراجع تقلید قم بر حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهوری که به‌منظور دیدار با مراجع و اطلاع‌رسانی پیرامون مسائل محیط‌زیستی به قم سفر کرده بود، با آیات عظام دیدار کرد و در این دیدار، مراجع تقلید از نابودی سواحل و جنگل‌ها برای احداث ویلا و فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی در حریم شهرها انتقاد کرده‌اند.