06
دو شنبه 30 تیر 1399
شماره 7992
هوشمند
122
122
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
داروی مؤثر در برابر ویروس کرونا تا پاییز تولید می‌شود. آنتونی فائوسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هم‌اکنون اطمینان دارد که این داروی جدید برای بیماری کووید-19پاییز امسال می‌تواند در دسترس باشد.
نازک‌ترین آینه جهان با لایه‌ای متشکل از صدها اتم، از سوی دانشمندان ساخته شده که ضخامت آن بسیار کمتر از موی انسان است. این آینه اگرچه بسیار نازک است، اما توانایی بالایی در بازتاب نور دارد.
سیارکی با قطر 170متر که با سرعت 46هزار کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، بیست‌وچهارم ژوئیه سوم مرداد از کنار زمین عبور خواهد کرد.
فضا
امروز پنجاه و یکمین سالگرد قدم گذاشتن نخستین انسان روی قمر زمین است که هنوز پس از سال‌ها تجربه آن تکرار نشده است.

افسانه ایمنی جمعی

ایمنی جمعی در ایران و جهان جنجالی است، اما محققان هر روز بیشتر از گذشته اعتقاد پیدا می‌کنند که در مقابل کووید-۱۹ این راهکار پاسخگو نیست و می‌تواند به قربانیان بسیار بیشتری منجر شود
گزارش
اظهارات این روزهای مقام‌های ایران به این گمانه‌زنی دامن زده که کشور ما در حال پیگیری سیاست ایمنی جمعی است.
مجوز آزمایش خودران به یک استارتاپ

مجوز آزمایش خودران به یک استارتاپ

استارتاپ AutoX که در زمینه توسعه خودروهای خودران فعالیت دارد و زیرنظر شرکت علی‌بابا فعالیت می‌کند، توانست مجوزی برای آزمایش خودران خود در یک منطقه عمومی محدود در سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا به‌دست آورد.
استخدام روبات کانگورویی
استخدام روبات کانگورویی
یک روبات ژاپنی با ظاهری شبیه به کانگورو که می‌تواند ساندویچ‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را در قفسه‌های فروشگاه بچیند، از ‌ماه آینده فعالیت آزمایشی‌اش را آغاز خواهد کرد.