54
چهار شنبه 23 مرداد 1398
شماره 7735
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اجاق چهاردهمین جشنواره آش نیر روشن شد

فرماندار نیر: در این جشنواره که 27 تا 29 مرداد برگزار می‌شود، نمادهای گردشگری شهرستان رونمایی خواهد شد
جشنواره
در آخرین روزهای مرداد ماه امسال، شهرستان نیر میزبان چهاردهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر خواهد بود.
اخبار ویژه
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و فروشگاه‌های مجازی برای عرضه صنایع دستی استان خبر داد.
رئیس فراکسیون احیا و حفاظت از دریاچه‌ها و تالاب‌های مجلس شورای اسلامی از تخصیص مبلغ 5/13 میلیون دلار معادل 200 میلیارد تومان بودجه برای ادامه روند عملیات اجرایی تونل زاب به منظور انتقال آب به دریاچه ارومیه خبر داد.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه از صادرات روزانه ۷۰۰ تن میوه و تره‌بار به کشورهای همسایه و اروپایی از میدان میوه و تره‌بار مرکز استان خبر داد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان ‌غربی با اشاره به ایمن‌سازی ۱۰۷ روستای این استان، از نیاز 380 روستای دیگر به ایمن‌سازی خبر داد.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان ‌غربی از تمدید مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارت‌خوان بانکی تا ۳۱ مرداد ۹۸ خبر داد.
یکی از موضوعات مهم در کشور و به تبع آن در آذربایجان شرقی کمبود منابع آبی است. اوایل امسال افزایش بارندگی‌ها در برخی مناطق استان موجب امیدواری مردم و کشاورزان شد و حتی در برخی اظهار نظرها از رفع خشکسالی و ورود به ترسالی سخن به میان آمد؛ موضوعی که به اعتقاد کارشناسان به صورت غیرمستقیم افزایش مصرف آب در استان
اوایل امسال بود که مسئولان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش خرید تضمینی گندم در این استان به دلیل افزایش تولید خبر دادند. آنها در پیش‌بینی‌های خود اعلام کردند امسال خرید تضمینی گندم تا 630 هزار تن هم خواهد رسید، اما یکی 2 ماه بعد، از تثبیت میزان خرید سال قبل خبر دادند

جاده‌های مرگ در شمال اردبیل

پلیس راه استان تابلو‌هایی با عنوان «جاده‌های مرگ» در راه‌های مواصلاتی اردبیل نصب می‌کند تا توجه مسئولان و شهروندان را به وضعیت اسفناک جاده‌ها جلب کند
راه
جاده‌های شمال استان اردبیل به دلیل وقوع میزان تصادف زیاد همیشه خبرساز بوده‌اند؛ محورهای مواصلاتی‌ که سال‌هاست اتفاقات ناگوار را شاهد بوده‌اند و اخیرا هم به دنبال وقوع چند فقره تصادف مرگبار در مدت زمان کوتاه بحث حادثه‌خیز بودن آنها
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چالدران روی میز

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چالدران روی میز

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:  فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان در کتاب راهنمای جامع گردشگری چالدران تهیه و جمع‌آوری شد
چالدران با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، از لحاظ جذب گردشگر ظرفیت‌های متعددی دارد، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های گردشگری نتوانسته با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجودش به رونق اقتصادی دست یابد؛ شهری که طی سال‌های اخیر در فهرست محروم‌ترین شهرهای کشور قرار داشته است.
تولید ۲۷۰۰ تن بادرشبو در آذربایجان غربی

تولید ۲۷۰۰ تن بادرشبو در آذربایجان غربی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت گیاه دارویی بادرشبو در این استان خبر داد.
واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو تبریز
واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو تبریز
شهردارتبریز: این بودجه از محل فروش اوراق مشارکت تامین می‌شود
شهردار تبریز از واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک قطار شهری از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد.
آذربایجان شرقی مهیای اربعین حسینی می‌شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین و کمیته‌های چهارده‌گانه آن در استان گفت: این خطه با استفاده از تجربیات سال‌های قبل، آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی در نقاط تعیین‌‌شده است.
PDF چهارشنبه 23 مرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
اجرای برخی پروژه‌های زیربنایی در اطراف شورابیل هرچند چندان به چشم نمی‌آید، اما افتتاح آنها تاثیر بسزایی در روان‌سازی ترافیک و توسعه گردشگری استان خواهد داشت.
طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در دو شهرستان آذرشهر و مراغه در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی در مناطق مختلف این استان در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ خبر داد.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی، در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان تعدیل شده است و هیچ کمبودی از لحاظ تامین
نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از تکمیل محور خوی - ایواوغلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز فاز سوم مرمت آثار سایت موزه عصر آهن خبر داد.
کنفرانس بین‌المللی جوامع ایمن اول تا سوم شهریورماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.