61
چهار شنبه 23 مرداد 1398
شماره 7735
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مراتع هامون در آتش سوخت

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست زابل: عامل انسانی و وزش باد سبب سوختن 3هکتار از مراتع تالاب بین‌المللی هامون شد
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 3هکتار از مراتع تالاب بین‌المللی هامون بر اثر عامل انسانی و وزش باد در آتش سوخت.
اخبار ویژه
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ گفت: ۱۲ هزار عدد ماسک میان مردم طوفان‌زده زابل واقع در شمال این استان توزیع شده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان جاسک از تأمین ۸۰ دستگاه لوازم سرمایشی و توزیع آن‌ها بین نیازمندان مناطق محروم این شهرستان خبر داد.
کتاب «کرمان در آینه گردشگری» پنجره‌ای است برای معرفی و شناخت هرچه بهتر دیار کریمان که محقق و پژوهشگر کرمانی سیدمحمدعلی گلابزاده آن را به رشته تحریر درآورده است.
بخشدار جزیره هرمز گفت: طبق اعلام محیط‌ زیست خارج کردن خاک از جزیره هرمز ممنوع است.
سیستان و بلوچستان علاوه بر داشتن گونه‌های نادر جانوری با داشتن آب و هوای متنوع به بهشت رؤیایی برای طبیعت‌دوستان جنوب ایران تبدیل شده است.
آموزش و پرورش متولی سرویس مدارس و جابه‌جایی دانش‌آموزان در شهر و روستا نیست بلکه این کار بر عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌هاست.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 5 اثر دانش‌آموزان هرمزگانی به نهمین دوره جشنواره جابربن حیان راه یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: با اصلاح قانون، استخراج و فروش معادن، به بخش‌خصوصی توانمند واگذار می‌شود

لب‌تشنگان هیرمند

خشکسالی‌های مداوم در سیستان و بلوچستان، 41 روستای شهرستان هیرمند را با تنش آبی شدیدی مواجه کرده است
گزارش
شهرستان هیرمند با بیش از 350 روستا در 245 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.
جولان بادهای ۱۲۰ روزه در کرمان

جولان بادهای ۱۲۰ روزه در کرمان

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان: گرد و غبار در شهرهای شمالی و شرقی استان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت
طی یک هفته گذشته مردم شهر کرمان شاهد بروز پدیده ریزگردها به خصوص در طول شب هستند، اما هیچ یک از دستگاه‌های متولی تاکنون میزان آلودگی هوای شهر را اعلام نکرده‌اند.
زنگ نوسازی مدارس در هرمزگان

زنگ نوسازی مدارس در هرمزگان

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان: 1600 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی  و 860 میلیارد ریال از محل تعهد خیران  برای نوسازی مدارس استان هزینه می‌شود
مدارس هرمزگان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. هنوز بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس کپری درس می‌خوانند و تعداد مدارس تخریبی این استان نیز جالب توجه است.
مواد غذایی تاریخ‌گذشته در جیرفت  معدوم شد
مواد غذایی تاریخ‌گذشته در جیرفت  معدوم شد
4 تُن مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان جیرفت کشف و معدوم شد.

درهای بسته صادرات پسته

صادرات
پسته از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کرمان محسوب می‌شود، اما به دلیل نبود سیاست واحد برای مدیریت بازار پسته، کشاورزان و تولید‌کنندگان این محصول در فصل فروش، نگرانی‌هایی دارند

پلمب 2 سوله انبار مواد غذایی مسموم در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف و پلمب ۲ سوله انبار مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در این جزیره خبر داد.

۲۰ سالن بلااستفاده در استان کرمان شناسایی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از شناسایی ۲۰ سالن بلااستفاده با ظرفیت 4 هزار صندلی در اداره‌ها و نهادهای این استان خبر داد
PDF چهارشنبه 23 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مردم ۴۰۰ روستای جیرفت و عنبرآباد در جنوب استان کرمان از اینترنت پُرسرعت نسل 4 بهره‌‌مند شدند.
در تابستان امسال حدود 6 مورد آتش‌سوزی در منطقه ساردوئیه جیرفت داشته‌ایم که یکی از این آتش‌سوزی‌ها  در مراتع روستای جلال‌آباد بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بوده است.
معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای جذب گردشگر و معرفی بیشتر و بهتر ظرفیت‌ها و زیبایی‌های استان به تورهای گردشگری ورودی به این منطقه بسته‌های تشویقی اهدا می‌شود.
جشن «هامین» به شکرانه یک سال تلاش و زحمت کشاورزان و نخلکاران سیب و سوران به زودی در این شهرستان برگزار می‌شود.
با توجه به اقلیم و آب و هوای سردسیری و گرمسیری شهرستان کرمان و تعداد و تنوع گیاهان دارویی، این منطقه مستعد کشت بیش از ۵۰ نوع گیاه دارویی است.