12
سه شنبه 14 دی 1400
شماره 8405
سلامت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
خبر
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تامین داروی بیماران هموفیلی تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: «امیدواریم با اولویت‌بندی درست و تامین داروهای حیاتی و ضروری بیماران، کمبودها را به کمتر از مقدار فعلی برسانیم.»

کرونا در سراشیبی

گزارش
آمار فوتی‌های روزانه کرونا به کمترین میزان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون رسیده است؛ 22فوتی در یک شبانه‌روز. هر چند که وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که آخرین بار 17اسفند سال98 بود که کمترین میزان مرگ روزانه با 21جان‌باخته، به ثبت رسید که البته آن زمان هنوز شیوع کرونا به این میزان نرسیده بود و کشور در ابتدای نخستین پیک کرونا با سویه کلاسیک قرار داشت.

ممنوعیت واردات واکسن سوءتفاهم بود

رئیس سازمان غذا و دارو در تازه‌ترین گفت‌وگو با همشهری ممنوعیت واردات واکسن به کشور را رد کرد و گفت: «قرار نیست واردات واکسن‌های خارجی متوقف شود، چرا که ما میلیاردها دلار به کوواکس سازمان بهداشت جهانی برای دریافت واکسن کرونا، پول داده‌ایم که به وقت اضطرار به ما تحویل نداده‌اند.
مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم برطرف می‌شود
مناطق محروم، با بحران کمبود پزشک متخصص مواجهند. بسیاری از پزشکان به‌دلیل حذف طرح‌های تشویقی که قبلا در طرح تحول نظام سلامت برای ماندگاری آنها در این مناطق درنظر گرفته شده بود و همچنین کمبود امکانات رفاهی، پرداخت دیرهنگام حقوق و وضعیت سخت معیشتی قید حضور در مناطق محروم را می‌زنند و اهالی این مناطق را با مشکلات زیادی در روند درمانی‌شان روبه‌رو می‌کنند.