03
سه شنبه 31 مرداد 1402
شماره 8863
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهان‌نما/عزاداری پرشور شیعیان کشمیری

هزاران نفر از مسلمانان کشمیری در دومین روز از ‌ماه صفر با حضور در هیئت‌های عزاداری امام‌حسین ع به عزاداری پرداختند.
ویژه
جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت پنجاه‌وچهارمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی با بیان اینکه این مسجد مقدس، حق تمام مسلمانان است، تأکید کرد، مسجدالاقصی قابل تقسیم و یهودی‌سازی‌ نیست.
مقامات ترکیه‌ای نسبت به کاهش منابع آب شرب کلانشهر استانبول هشدار دادند.
عکس‌نوشت
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که بزرگ‌ترین طومار طراحی‌شده انزجار از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و درخواست از سازمان ملل برای وضع قانون جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان الهی، به‌خصوص قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام به امضای میلیون‌ها زائر اربعین خواهد رسید.

فیلترینگ در کانادا همزمان با بحران آتش‌سوزی‌ها

دریچه
همزمان با گسترش آتش‌سوزی‌های ویرانگر در کانادا، فیلتر دسترسی به لینک‌های خبری در فیسبوک و اینستاگرام برای کاربران کانادایی دردسر‌ساز شده است. براساس گزارش سی.بی.اس نیوز، در حال حاضر کاربران کانادایی به لینک‌های خبری در فیسبوک و اینستاگرام دسترسی ندارند و لینک‌ها در این شبکه‌ها سانسور می‌شود.

تیغ بحران اقتصادی زیر گلوی آلمان

اقتصاد آلمان در مصاف با پس‌لرزه‌های جنگ اوکراین و تبعات کرونا، رو به کوچک شدن می‌رود
«مردمانی ناراضی از حکومت، نگران اقتصاد و خشمگین از کمبود خدمات دولتی»؛ این توصیف هفته‌نامه اکونومیست از حال و هوای امروز آلمان است؛ کشوری که سال‌ها موتور محرکه اقتصاد اروپا لقب گرفته بود و امروز عمیقا از جنگ اوکراین و کاهش رشد اقتصادی چین زخم خورده است.
ترامپ به زندان می‌رود
ترامپ به زندان می‌رود
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا که در چهارمین پرونده کیفری خود به تلاش برای مداخله انتخاباتی در جورجیا متهم است، قرار است پنجشنبه یا جمعه هفته جاری، خود را به مقام‌های قضایی ایالات جورجیا تسلیم کند.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
هشتگ
به گزارش مؤسسه «s‌topchildabuse»، سوءاستفاده جنسی از کودکان یک «اپیدمی» بهداشت عمومی در اروپاست.