06-07
سه شنبه 31 مرداد 1402
شماره 8863
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ساخت‌و‌ساز روستایی نیاز به بازتعریف دارد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی: نظام فنی ساخت‌وساز روستایی نیازمند تعریف سازوکاری جدید در تعامل با نظام مهندسی است و باید یک مبحث جدید در مقررات برای این موضوع تدوین شود.
ویژه
خبر: دیروز چند تن از نمایندگان مجلس ازجمله نمایندگان تربت‌جام، تبریز و یزد، در نطق‌های خود، در حوزه آب مطالبه‌گر بودند و از وزارت نیرو و دولت می‌خواستند تمهیدات لازم برای رفع مشکلات آبی منطقه متبوع آنها را برطرف کند.
دلالان بلیت هواپیما مشغول کار شده‌اند و به ‌واسطه گستردگی شبکه خود در اینترنت، به‌راحتی بلیت‌های عرضه‌شده از سوی ایرلاین‌ها را با قیمت‌های بالاتر برای متقاضیان خریداری می‌کنند.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 2هزار و 411واحد، معادل 0.12درصد رشد کرد و به یک‌میلیون و 956هزار و 441واحد رسید.
بازار
موضوع رفع ممنوعیت واردات آیفون‌14 در روزهای اخیر دوباره به بحثی داغ تبدیل شده و به‌طور جدی از سوی فعالان حوزه موبایل پیگیری می‌شود.
پشت‌صحنه لو دادن اطلاعات محرمانه توسط رئیس‌کل اسبق بانک ‌مرکزی به صندوق بین‌المللی پول

آقای همتی‌ شما متهم هستید!

گزارش
عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی چه اطلاعاتی را در اختیار نهاد صندوق بین‌المللی پول قرار داد تا بلکه بتواند این نهاد را راضی کند به ایران وام 5 میلیارد دلاری بدهد؟ وامی که البته پرداخت نشد.

قانون بیمه باید اصلاح شود

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد: صنعت بیمه کشور، توانسته است تا حدی بروز کند اما درهرحال، چارچوب قانونی قوانین پایه بیمه در کشور ما عمدتا متعلق به نیم‌قرن قبل است.
افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه بنزین و سی‌ان‌جی
اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور: با تصویب هیأت وزیران، کارمزد عرضه بنزین و سی‌ان‌جی در سال۱۴۰۲ به‌ترتیب افزایش متوسط ۴۰ و ۶۰‌درصدی نسبت به سال۱۴۰۱ داشته است که دولت باید از محل منابع خود این افزایش هزینه را بپردازد.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: برای رفع ناترازی از ۲.۵ تا ۳میلیون لیتر در روز از ذخایر استراتژیک برداشت داریم و همچنین با مدیریتی که روی بحث توزیع سوخت انجام دادیم، بنزین مورد نیاز تامین می‌شود.