5
پنج شنبه 26 تیر 1399
شماره 7989
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آتاری بابابزرگ‌شان است

در این روزهای گرم تابستان و خانه‌نشینی اجباری به‌خاطر کرونا، هیچ‌چیز به اندازه بازی‌های رایانه‌ای نمی‌تواند بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها را سرگرم کند.
ویژه
قرنطینه خانگی و لزوم در خانه ماندن خیلی طولانی‌تر از آن چیزی شده که فکرش را می‌کردیم. شاید تحمل یکی‌دوهفته یا حتی یکی‌دو‌ماه خانه‌نشینی اجباری کار چندان سختی نباشد، اما وقتی تعداد این روزها بیشتر و بیشتر می‌شود، تحمل روزهای در خانه ماندن هم سخت‌تر خواهد شد.
اینکه ایرانی‌ها نسبت به روس‌ها ذهنیتی منفی دارند، کاملاً علت دارد.
مغازه نبش خیابان قلمستان هیچ نسبتی با همه مغازه‌هایی که در این حوالی می‌بینیم ندارد.
موضوع گردشگری این هفته ما «موزه دخانیات ایران» است اما اجازه بدهید در همین ابتدا بگوییم که اگر قرار است امروز در این گزارش از سیگار و گذشته ساخت آن صحبت کنیم، منظورمان تعریف و تمجید از این عامل صدها بیماری نیست.
نام خانوادگی سیامک گلشیری حتی پیش از آنکه اولین داستانش را بنویسد، با ادبیات و نوشتن گره‌خورده بود.
«سیمین تو کم خندیده‌ای. این خانه را بنا می‌کنم تا صدای خنده‌های تو از آجرهای این خانه بلند شود.» این بخشی از نامه جلال آل احمد به همسرش سیمین دانشور است.

خنداندن مردم این‌روزها سخت است

اسمش که می‌آید ناخواسته حس خوبی همراه با لبخند بر لبانمان جاری می‌شود؛ کسی که 4دهه کارش خنداندن مردم بوده و هست.
همه زنان ایرانی که این روزها مجال هنرنمایی در پیست‌های اتومبیلرانی و رقابت شانه‌به‌شانه با راننده‌های مرد را پیدا کرده‌اند، بخش قابل ملاحظه‌ای از موفقیت‌هایشان را مدیون لاله صدیق هستند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
مجموعه کتاب‌هایی در ایران منتشر شده و در حال انتشار است تحت عنوان «کارآفرینی به شیوه...»، در این کتاب‌ها، که با نظارت دانشگاه شریف هم نشر می‌یابند، سروقت کارآفرینان ایرانی رفته و زندگی آنها را قلمی می‌کنند.