20
پنج شنبه 26 تیر 1399
شماره 7989
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نظامی‌خوانی در ایران

نگاه
نظامی‌خوانی یا لیلی و مجنون‌خوانی به غیر از شوشتر در کدام منطقه ایران وجود دارد؟
ویژه
ویروس کرونا می‌تواند باعث آسیب بسیاری از اندام‌های حیاتی بدن شود و قلب هم ازجمله این اندام‌هاست. آسیب قلبی در عفونت با ویروس کرونا ممکن است ناشی از علل متفاوتی باشد، ازجمله حمله مستقیم ویروس به سلول‌های قلب، واکنش شدید التهابی دستگاه ایمنی در پاسخ به ویروس و لخته شدن خون در رگ‌ها که خون‌رسانی به ماهیچه قلب را مختل می‌کند.
زن لیوان پر از دوغ را به طرف مرد دراز می‌کند.
طرح روز
لندن: ساخت بزرگ‌ترین اتصال‌دهنده برق دنیا برای انتقال انرژی پاک میان بریتانیا و دانمارک آغاز شد.
هیلونگجیانگ: یک زن چینی آلوده به ویروس کرونا، به‌دلیل استفاده از آسانسور ساختمان محل سکونتش، به‌طور ناخواسته دست‌کم ۷۱ نفر را به ویروس آلوده کرده ‌است.

عکس روز

عکس روز
فلج پس از افراط در گیم

فلج پس از افراط در گیم

نانینگ: پسر 15ساله ای در چین پس از 2‌ماه بازی کامپیوتری و خواب کم سرانجام فلج شد.
باز هم قتل به‌دلیل ماسک نزدن
باز هم قتل به‌دلیل ماسک نزدن
میشیگان: یک افسر پلیس در ایالت میشیگان آمریکا مردی را که یک مشتری را در نزاعی بر سر استفاده از ماسک با چاقو زخمی کرده بود، با شلیک گلوله‌ کشت.
امیدها برای تولید واکسن مؤثر علیه کووید-19افزایش یافت. شرکت آمریکایی Moderna که یکی از اولین‌ها در کورس رقابت جهانی برای ساخت واکسن کرونا‌ست، اعلام کرد فاز اول آزمایش انسانی آنها با تحریک پاسخ ایمنی روی 45داوطلب با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شرکت آلمانی فستو روباتی ساخته است که ظاهرش و سیستم پروازش بسیار به یک پرنده واقعی شبیه است.
بعد از اعلام کمک 4میلیون یورویی وزارت فرهنگ آلمان برای احیای فرهنگ و ادبیات این کشور، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بخش اعظمی از کمک‌ها به آنها اختصاص یافته است، برنامه‌های خود را برای برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه امسال اعلام کردند.
شاید با ترس همیشگی‌اش، عنکبوت‌ها، نمی‌توانست کنار بیاید ولی مجبور بود به‌خاطر پدر و مادرش و نجات آنها، با حمله دشمنان به قلعه «بیبرنل» که متعلق به پدربزرگ ایگرن و جدشان بود، مواجه شود.