21
پنج شنبه 26 تیر 1399
شماره 7989
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به‌دنبال راه‌ حل‌های خنده‌دار!

احتمالاً بارها اسمش را روی جلد بعضی از کتاب‌ها و هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ دیده‌اید: «تصویرگر: لاله ضیایی». اما کار او فرقی اساسی با بسیاری از تصویرگران دارد. ضیایی کارتونیست است.
ویژه
بیست‌و‌سومین مجمع عمومی سالانه‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به‌صورت مجازی و حضوری برگزار و اعضای مجمع، هیئت‌مدیره و بازرسان جدید انجمن انتخاب شدند.
دوستان ابدی و ازلی، اسم گروهی است که با هم‌کلاسی‌ها راه‌ انداختیم. آن‌جا چه می‌کنیم؟! با چالش‌های دابسمش حال می‌کنیم. کلاً می‌رویم در این اپلیکیشن‌ها و دابسمش می‌سازیم. در کجا؟
یکی از کارکردهای شعر این است که انسان را از روزمرگی‌ها جدا کند و واقعیت‌های پنهان زندگی را به او نشان دهد. شعر، جهانی ساخته‌شده در ذهن شاعر نیست؛ بلکه روایتی اندیشمندانه، عاطفی و خیال‌انگیز از جهان واقعیت است.
بعدازظهرهای کسالت‌بار، صبح‌های بی‌هدف، هی تکرار خودت در آینه، پرسه‌زدن بین کتاب‌ها و وسایل شخصی، صحبت‌های تلفنی با دوستان، هی تمام‌شدن نت و هی تمام‌نشدن روز؛ این است قرنطینه.
بررسی وضعیت مبهم سال تحصیلی آینده

سال تحصیلى متفاوتى در راه است!

سناریوهایی نوشته شده‌اند و رنگ‌های سفید، زرد یا قرمز تعیین می‌کنند که ما قرار است سال آینده چه‌طور به مدرسه برویم. سال آینده که می‌گویم منظورم همین یک ماه و نیم بعد است؛ یعنی از ١٥شهریور، بدون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و شاید مثل طرح زوج و فرد! البته همه‌ی این‌ها به رنگ‌ها و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
بچه‌ها به سمت حیاط رفتند تا بازی را شروع کنند، اما یکی از بچه‌های تیم والیبال کم بود. حسن پایین نمی‌آمد. از پله‌ها بالا رفتم و با خنده گفتم: «داداش! چرا نمی‌آی؟ مثلاً تو پاسوری‌ها...»
اگر شما هم طبع تند و تیزی دارید، حتماً عاشق غذاهای مکزیکی هستید. مکزیکی‌ها به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی کشورشان همیشه غذاهای تند و دهان‌سوزی می‌پزند. چون غذاهای فلفلی و تند باعث می‌شوند رگ‌ها بازتر شوند و تعریق بدن هم بالا می‌رود و به این ترتیب به خنک‌شدن بدن کمک می‌کنند.
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان یعنی متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان،یعنی خودم ساخته شده است.