5
پنج شنبه 19 تیر 1399
شماره 7983
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معجزه کتاب و فیلم

آمارها نیاز به هیچ توضیح و تفسیری ندارند. اعدادی که هر روز مقابل فهرست مبتلایان جدید به ویروس کرونا و تعداد فوتی‌های این بیماری مرموز ردیف می‌شوند، به‌خوبی بیانگر وضعیت قرمز این روزهایمان هستند.
ویژه
اگر فکر می‌کنید برای دیدن تخت‌جمشید حتما باید به شیراز بروید، سخت در اشتباهید!
تا قبل از اینکه قرآن کتاب مقدس ایرانی‌ها شود، همه قرآن‌ها ساده کتابت می‌شدند؛ به خط کوفی و با گل‌های ساده و نقوش معمولی برای نشان‌دادن شروع و پایان یک آیه.
برای داوود غفارزادگان با بیش از 3دهه نوشتن و تجربه‌های متنوع و موفق در دنیای ادبیات، نقطه رضایت‌مندی از نویسندگی، نارضایتی است.
شاید تا به حال گذرتان به یک حراجی هنری نیفتاده باشد اما حتما در فیلم‌ها و سریال‌ها یا در فضای مجازی، تصاویری از این دورهمی‌های میلیاردی و پرهیجان را دیده‌اید.
نرسیده به میانه تیرماه امسال بود که باز هم بحث درباره احمد متوسلیان داغ شد؛ فرمانده‌ای که از سال 61 ربوده شده و مفقودالاثر است.
​​​​​​​مدت زمان زیادی از تشکیل تیم ملی بسکتبال سه‌‌نفره زنان سپری نشده اما این رشته، در همین بازه زمانی نسبتا اندک طرفداران بسیاری پیدا کرده و دلیل اصلی آن هم درخشش دختران بسکتبالیست ایرانی در مسابقات مهم بین‌المللی است.

دوست دارم خودم فیلم بسازم

نام عباس غزالی با سریال «وضعیت سفید» بر سر زبان‌ها افتاد و بازی متفاوت و جذاب او در این سریال توقع مخاطبان را از این جوان سی‌وشش‌ساله بالا برد.
عشق در قطار طولانی‌تر است به خاطر تو

عشق در قطار طولانی‌تر است به خاطر تو

او سمج‌ترین و عاشق‌ترین عاشق دنیاست که ما هرجا باشیم و هرجا که دهان به آواز بگشاییم و یا دست در دست مهر داشته باشیم چنان ما را در آغوش می‌گیرد که از شرمندگی این عشق بی‌مثال، مدهوش می‌شویم.

خانه مردی که فراموش نشد*

در ادامه موزه‌گردی‌هایمان سری به «خانه‌موزه دکتر شریعتی» زده‌ایم تا از نزدیک با زیست و ناگفته‌های زندگی دکتر بیشتر آشنا شویم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
این فیلم را رسول صدرعاملی، کارگردان نام‌آشنای ایرانی ساخته است. در آن نیز بازیگرانی چون علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و... ایفای نقش کرده‌اند.