13
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
شماره 8212
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چه می‌خواستیم، چه شد؟

یادداشت یک
سال‌ها ما از اسکار چه می‌خواستیم؟ چه آن زمان که هیچ تصویر و تصوری از مراسم اسکار نبود و چه حالا که از فرش قرمز تا خود مراسم و حواشی پس از آن، هزاران تصویر و فیلم وجود دارد، مدل لباس‌های چین بالاچین یا سخنرانی‌های متلک‌گویانه برندگان در اتمسفر خودشان چندان جلب توجه نمی‌کرد.
ویژه
مطلب «در معبد اسکار» که آذر1367 در شماره71 ماهنامه فیلم منتشر شد، روایتی است دست‌اول از جان بورمن که همان زمان 1987 برای فیلم «امید و افتخار» نامزد جایزه اسکار بود.
منک بیشتر از هر فیلم دیگر و فراتر از تمام نامزدهای اسکار۲۰۲۱، شایسته توجه و احترام و ستایش بود و در نهایت با دو جایزه فنی، مراسم را ترک کرد‌‌ تا طلسم دیوید فینچر و اسکار همچنان پابرجا بماند‌.
شاید خنده‌دار باشد اما بعد از تماشای شاهکار فلوریان زلر یک‌راست شوت شده بودم به خانه نقلی آقاجان.

گزارش اقلیت

چگونه اسکار در طول این سال‌ها تغییر مسیر داد؟
«سرزمین خانه به دوشان» برگزیده اسکار۲۰۲۱ فارغ از اینکه فیلم خوبی است یا نه ربطی به آنچه تا همین چند سال پیش از آن به‌عنوان مطلوب سلیقه اسکار نامیده می‌شد ندارد، ولی همین فیلم بی‌ربط با سلیقه کلاسیک آکادمی حالا فاتح مهم‌ترین ضیافت سینمایی سال شده است.
برهوت

برهوت

چرا «سرزمین خانه به دوشان» شایسته این همه تحسین نیست
«سرزمین خانه به دوشان» فیلم زمانه است.
در قلمرو هیچکاک
در قلمرو هیچکاک
«تنت» تریلر/سای فای/اکشن غول‌آسای کریستوفر نولان، 10 سال پس از «اینسپشن» بار دیگر او را در مرکز ماجراجویی و هیجان و تلفیق ژانرها قرار می‌دهد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اسکار بهترین فیلم به‌عنوان مهم‌ترین جایزه بزرگ‌ترین ضیافت سینمایی سال، قاعدتاً باید به فیلمی اهدا شود که شایسته این عنوان باشد‌.