شاید در سالهای گذشته خرید وسایل دستدوم چندان مورداستقبال قرارنمیگرفت و خانوادهها کمتر رغبتی به آن نشان میدادند اما در چند سال اخیر اقتصاد خانواده با بالا رفتن قیمت کالاهای نو و دست اول که به آکبند معروفند، چندان هماهنگ نبوده و با جیب آنها همخوان نیست.
افزایش مهارگسیخته تورم و کاهش قدرت خرید آحاد جامعه، به بازار فروش کالای دستدوم رونق بخشیده است
روزگاری هم رسید که وسایل آدمی از جانش عزیزتر شدند. حالا دیگر بعد از خرابشدن تلفن همراه، لپتاپ، یخچال، ماشین لباسشویی و... نمیتوان با فکرکردن به خرید یک کالای تازه خوشحال شد.