• دو شنبه 22 دی 1399
  • الإثْنَيْن 27 جمادی الاول 1442
  • 2021 Jan 11

تردد هوشمند با کرونا سرعت گرفت

پس از شیوع کرونا، هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در برخی شهرهای ایران مانند یزد،‌ اصفهان و مشهد سرعت گرفت و با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شد
هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل شهری چند سالی است در ایران آغاز شده و کلانشهرهایی چون تهران، مشهد، اصفهان، یزد، قم، تبریز و شیراز با اجرای این طرح اندکی از مشکلات خود کم کرده‌اند.

سانس اول بعد از قرنطینه

«حرف هم بزنیم می‌گویند شما نگران سلامت مردم نیستید و فقط می‌خواهید کاسبی خودتان به راه باشد.»

کیفیت زندگی محور توسعه تهران

پاریس در سال های نه چندان دور قرار است به شهر 15 دقیقه‌ای تبدیل شود. خانم «آن ایدالگو» شهردار این شهر اروپایی، طرحی را مورد توجه قرار داده است که بر اساس آن، همه نیازهای روزانه شهروندان با دوچرخه یا پیاده و ظرف مدت 15 دقیقه در دسترس مردم قرار می گیرد.

سیگنال هایی برای نفت و درآمدهای ارزی ایران

«جو بایدن؛ رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ‌ماه فوریه حداکثر تا 50روز دیگر به برجام بازمی‌گردد.» این خبر در کانال‌های دیپلماتیک به جریان افتاده و سیگنال‌هایش نیز به ایران رسیده است.

راهی جز حرکت به‌سمت خودروهای برقی نداریم

تا زمانی که می‌توان با پول کمی موتورسیکلت‌های 125سی‌سی را خرید و با یک باک بنزین در تمام خیابان‌های شهر حرکت کرد، موتورسیکلت‌های برقی مشتری نخواهند داشت.

لب خط، باغ شهر می‌شود

پروژه‌ای سبز، با داشتن کوشک‌ها، فضاهای مکث، مبلمان شهری، کافه‌ها و مسیر دوچرخه‌‌سواری و پیاده‌روی که بی‌تردید جانی تازه به جنوب شهر تهران خواهد بخشید.

شهرآورد باش، نه زجرآورد!

پرسپولیس و استقلال امروز از ساعت 16:15 داربی رفت لیگ بیستم را برگزار می‌کنند و مخاطبانی که عصر یک روز غیرتعطیل با هزار مکافات به تماشای این مسابقه می‌نشینند باید امیدوار باشند تقابل سرخابی‌ها بازی جذابی از آب در بیاید.

رونق کهنگی