9
دو شنبه 26 فروردین 1398
شماره 7638
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کابوس رکود اجباری در سال98

درباره سیاست‌های دولتی برای مسکن در سال 98
نگاه
بازار مسکن در حالی سال98 را آغاز کرده است که از خردادماه سال قبل وارد دوره رکود تورمی شده.
ویژه
قیمت‌ها در برخی مناطق تهران شبیه شوخی اعداد با رسانه‌ها و کاغذها و اعصاب ماست! در شرایطی که مرکز آمار ایران متوسط قیمت هر مترمکعب خانه را در سال گذشته 10میلیون تومان اعلام کرده.
روستایی قجری که روزگاری نامش را از امینه اقدساقدس‌الدوله همسر ناصرالدین‌شاه به ارث برده بود، این روزها به محله‌ای برای برج‌های سر به فلک کشیده و خانه‌های لوکس تبدیل شده است.
جایی آرام گرفته در شمال‌غربی پایتخت، میان کوهپایه‌ها و بزرگراه‌ها، می‌توانید خیابان‌های پت و پهن سعادت‌آباد را ببینید؛ محله‌ای که برند آن، به لوکس بودن و لوکس‌نشینی و خوش‌نشینی شناخته شده و می‌شود.
محله‌های گران‌قیمت تهران: فرمانیه

اعیان‌نشین و مدرن

در خیابان‌های مهم فرمانیه خانه‌ها و برج‌ها تا متری 100میلیون تومان معامله می‌شوند
اسم و رسمش را فراموش کنید. اصلا تصور کنید کسی چشم‌های شما را بسته و بدون‌آنکه توضیحی بدهد شما را در کوچه پسکوچه‌های این محله رها کرده است. بی‌حرف پیش، اگر اینجا زندگی نکرده باشید.
میراث روستای خوردین

میراث روستای خوردین

قیمت ملک در خیابان‌های گرانقیمت شهرک غرب به متری 70میلیون تومان رسید
شهرک غرب پاییز ۱۳۴۰، روستای خوش آب و هوا و مسیحی‌نشینی به نام خوردین بود که توسط گروهی از مهندسان آمریکایی با رؤیای ساخت تهران مدرن، تبدیل به شهرک شد.
گردوی گران
گردوی گران
قیمت ملک در بعضی خیابان‌های نیاوران به متری 80میلیون تومان رسیده است
«گردوی» برای نیاورانی اصیل ناآشنا نیست و او را به زمان قدیم می‌برد. نیاوران در گذشته زمین‌های کشاورزی و باغ‌های بی‌شماری داشت و نام آن به‌دلیل وجود درختان گردوی متعدد، محله گردوی بود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
زعفرانیه دهی بوده از سعدآباد تا ولنجک و نام آن از دوران قاجار به یادگار مانده است. درباره اینکه چرا اسم این محله را گذاشته‌اند زعفرانیه، روایت‌های مختلفی وجود دارد.
«مدرسه‌‌مان در چهارراه حسابی بود، در مجاورت خیابان فرشته؛ ساختمانی بزرگ و زیبا، قدیمی و چند‌طبقه. به جز ساختمان مدرسه.