19
دو شنبه 26 فروردین 1398
شماره 7638
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فقط 14میلیارد از 42میلیارد برگشته است

کافه مجلس
محمود بهمنی، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه فروش مستقیم ارز صادراتی از سوی صادرکنندگان به واردکنندگان به ثبات ارز در بازار کمک می‌کند، گفت: سال گذشته از 24میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی حدود 41میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است.
ویژه
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عصر دیروز با رئیس جدید قوه قضاییه ملاقات کردند.
علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات طرح دو‌فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی‌خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد.
هسته‌ای
در آستانه سالروز خروج آمریکا از برجام، یک اظهارنظر از سوی مقام فرانسوی دعوای توییتری به‌پا کرد و خشم مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران را برانگیخت.
روز یکشنبه برای نخستین‌بار پس از انتصاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه، جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور رقبای اصلی انتخاباتی سال96 در کنار هم برگزار شد.
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده منتسب به جبهه پایداری در مجلس: اینجانب سال گذشته مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجو داشتم که در آن مصاحبه گفتم حسین فریدون در تماس تلفنی با برخی مسئولان صدای رئیس‌جمهور را تقلید می‌کند و با این تقلید صدا از مسئولان که فکر می‌کنند رئیس‌جمهور پشت خط است، انجام برخی کارها را می‌خواهد.

مردم کنار مردم

جمع‌بندی گزارش دیروز مجلس این بود: دولت یا مجلس به‌تنهایی نمی‌توانند وضعیت کنونی را مدیریت کنند؛ مشارکت مردم و حرکت جهادی ضروری است
مجلس
اگرچه نماینده فلاورجان در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفته بود «اگر هزینه امروز مجلس را به سیل‌زدگان می‌دادیم بهتر از ارائه گزارش بود» اما گزارش 4وزیر از خسارات سیل، هیچ‌چیزی هم که نداشته باشد، حداقل نقش مردم در همیاری ملی و امداد به سیل‌زدگان را روشن کرد؛ نشان به آن نشان که در پایان جلسه علنی، مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جلسه در جمع‌بندی گزارش 4وزیر گفت که دولت بدون کمک مردم کاری از پیش نخواهد برد.
نکته روز
در کنار همه شایعاتی که در روزهای اخیر تنه به تنه سیل می‌لغزد و تخریب می‌کند، جنجال جدیدی با ورود یگان مهندسی حشدالشعبی به ایران برای کمک به سیل‌زدگان ساخته شده است، یکی از بازیگران زن سینما ویدئویی را در صفحه خودش منتشر کرده که در این ویدئو یک جوان ایرانی با لهجه عربی از ورود عراقی‌ها به کشور برای کمک به سیل‌زدگان ابراز رضایت نمی‌کند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
بیت‌الله عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه برنامه تلویزیونی09 مورد توجه ورزش‌دوستان، جوانان و مردم بود، صدا‌و‌سیما به جای اصلاح اشکالات آن صورت مسئله را پاک کرد، ادامه داد: این برنامه، ورزش کشور را نقد می‌کرد و موجب کاهش فساد و رانت در جامعه ورزشی می‌شد، انتظار داریم اینگونه برنامه‌ها تقویت و ضعف آنها اصلاح شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حضور مسئولانی که در مناطق سیل‌زده مسئولیتی برعهده ندارند، موضوعیت دارد، به ایلنا گفت: خواهش ما از مسئولان این است که این سفرها را انجام ندهند، چراکه مسائل مختلفی را در پی دارد.
ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون ولایی مجلس و نماینده نجف‌آباد و تیران به اعتمادآنلاین گفته است: مجلس با اقداماتی که انجام می‌دهد و به‌خصوص وکیل‌الدوله بودن برخی نمایندگان موجب شده که مجلس از جایگاه در رأس‌بودن، پایین بیاید.