9
چهار شنبه 12 دی 1397
شماره 7568
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منادی دوران تازه

با استقبال شورانگیز تماشاگران، همراهی نسبی منتقدان و تایید ضمنی مدیران، مقدم «عروس» به عنوان سرفصلی تازه در سینمای ایران گرامی داشته شد. اینکه بهروز افخمی جوان، قبلا برادری‌اش را ثابت کرده و با سابقه مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه.
ویژه
بحران تخم‌مرغ از همان اوایل دهه 70  آغاز شده بود. خارج شدن این کالای خوراکی از فهرست اقلام کوپنی کار خودش را کرده.
روزنامه‌های اوایل دهه 70 پر شده‌اند از تجربه‌‌های تلخ سرما. چه بسیار روایت از فرزندانی که در آغوش مادرشان از سرما جان داده‌اند.
اول ژانویه 1991میلادی، یعنی دقیقا 2سال بعد از انتشار نامه تاریخی حضرت امام‌خمینی‌ره به گورباچف، شوروی همچنان یکی از دو ابرقدرت دنیا بود
مثل زمانی که نوشابه نارنجی دوباره به شهر برگشته بود و همه هوس کانادادرای می‌کردند، در سال1371 هم اغلب مسافران درون‌شهری دوست داشتند.
هوا خراب شد  یکی از تفاوت‌های اساسی دهه‌70 نسبت به دهه‌های قبل، تغییرات آب و هوایی است.
جریان موسیقی در ایران، ناگزیر بود تا برای ماندن، تن به قوانین دهد و یکی از بسیار دلایلش برای رفتن به سوی شعرهای عارفانه و مضامین معنوی.

طغیان خزر و روزهای پراضطراب ساحل‌نشینان

درنگ
ساحل خزر، تابستان سال70 و درست در روزهایی که باید میزبان هزاران گردشگر باشد به یکی از نگران‌کننده‌ترین سواحل دریایی تبدیل شد.
رستاخیز بیضایی

رستاخیز بیضایی

بهمن 1370، دهمین جشنواره فیلم فجر، در سال حضور «ناصرالدین شاه آکتور سینما» محسن مخملباف، «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد، «نیاز» علیرضا داودنژاد و «خانه خلوت» مهدی صباغ‌زاده، این «مسافران» بهرام بیضایی بود.
حجامت؛ سنتی محبوب درمانی مشکوک
در سال 1370 اختلاف ‌نظر پزشک‌ها و مردم درباره طب سنتی به رسانه‌ها کشیده شد
اختلاف نظر میان متخصصان طب سنتی و علم پزشکی مدرن بر سر اثرگذار بودن درمان‌های طب سنتی و شیوه‌های درمانی جدید، سابقه‌ای طولانی دارد.

نویسنده نمی‌میرد

خوگرفتن... ناچاری... تن‌آسایی... 3عاملی که باعث شده ‌است ساکنان خانه ادریسی‌ها هیچ‌گاه خانه را ترک نکنند.

قاب‌ها از سال 70 می‌گویند

تشییع پیکر شهید محمد جواد تندگویان ، نخستین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال70 نقطه پایانی بر فعالیت‌های کمیته بود. برای ساماندهی امور با ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی، زمینه برای تولد نیروی انتظامی مهیا شد.
شاید به نوعی فرار از زیر بار مشکلات بوده باشد؛ هرگاه که بحث انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر طی 2دهه‌و‌نیم اخیر مطرح شده است.
فروردین: اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌جمهور در یک گفت وگوی اختصاصی با سردبیر مجله آلمانی اشپیگل که به جنگ اول خلیج فارس حمله نظامی عراق به کویت و به تبع آن ورود حمله هوایی گسترده آمریکا به عراق و به دنبال اخراج نیروهای عراقی از کویت اشاره کرد.