9
شنبه 17 شهریور 1397
شماره 7474
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلالی، معتبر، قانونی و پردرآمد

فعالیت رسمی دلال‌ها زیر چتر انجمن بین‌المللی واسطه‌گران
جهان
دلالی یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین شغل‌های تجاری در جهان است و نقشی کلیدی در اقتصاد هر کشور ایفا می‌کند.
ویژه
واسطه‌گری در یک اقتصاد آرام، پویا و سالم نیاز طبیعی جامعه است. خسرو فروغان گران سایه رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران معتقد است: نقش این واسطه‌‌ها برقراری ارتباط میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده است.
ین سؤال بیشتر در حوزه تلویزیون مطرح است. ما در تلویزیون تهیه‌کننده‌های برنامه‎های تلویزیونی و آثار نمایشی را داریم که در یک زمان چند کار دارند و با اینکه هنوز یک کارشان تمام‌نشده، به ‌سراغ کار دیگری می‌روند. بعضی‌ها نسبت به بقیه پرکارتر هستند.
اگر در جامعه‌ای زمینه تولید فراهم باشد، به‌طور حتم مردم به سمت تولید می‌روند اما هم‌اکنون این شرایط در ایران وجود ندارد و اغلب افراد به سمت به‌دست آوردن سود با کمترین هزینه می‌روند.
تحلیل بازار
واسطه‌گری در اقتصادهای سالم و مبتنی بر شفافیت، جایگاه روشنی دارد و از الزامات فرایند کسب‌وکار به‌شمار‌می‌رود.
بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار می‌تواند یکی از راهکارهای کلیدی کاهش آمار فعالیت‌های غیرتولیدی و واسطه‌گری باشد. این موضوع از اصلی‌ترین مطالبه‌های بخش خصوصی از دولت است.
«واسطه‌ها باعث گرانی چند برابری میوه شده‌اند»، «‌برای مبارزه با واسطه‌گری خریداران خودرو تا یک‌سال حق فروش ندارند»، «دلالان خانه را 50درصد بیش از قیمت واقعی بالا برده‌اند».
واسطه‌‌گری‌‌هایی که در زندگی روزمره خانواده‌ها اثر‌گذار است چگونه اتفاق می‌افتد؟

از سر زمین تا سر سفره

همشهری درنگ از وضعیت خرید و فروش در بازار میوه و محصولات کشاورزی و واسطه‌هایی که سودهای نامتعارف می‌برند، گزارش می‌دهد
درنگ
سیدقاسم، پیرمرد دندان طلا می‌گوید: کشاورز اگر بخواهد محصولش را مستقیم به مغازه‌دار بفروشد، مغازه‌دار به او چک می‌دهد، اما منِ غرفه‌دار، پولش را همان روز که بار را می‌فروشم به او پرداخت می‌کنم. کشاورز ترجیح می‌دهد پول را کم یا زیاد همان موقع بگیرد تا محصول بعدی‌اش را کشت کند و خرج زندگی بدهد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
آب را نظاره‌کن- آب به باور مردم نشانه روشنایی است. اما اکنون ما با بحران‌ جدی آن روبه‌رو هستیم. از این‌رو نگارخانه لاله با هدف توجه به نقش حیاتی آب و بحران‌های ناشی از آن، نمایشگاه آب را برگزار می‌کند.
سلیمی در رابطه با اجرای قانون مبارزه با پولشویی در نظام بانکی ایران و نقش‌اش در کاهش واسطه‌گری‌ها توضیح داد: «قانون پولشویی در همه جای دنیا به‌دلیل جلوگیری از ورود پول‌‌های کثیف به سیستم اقتصادی کشور، ‌اجرا می‌شود.
می‌خواستیم با شما درباره تفاوت واردات و واسطه‌‌‌گری صحبت کنیم. واقعاً چه فرقی دارند؟ اجازه بدهید بحث دیگری را شروع کنیم.