19
سه شنبه 14 فروردین 1403
شماره 9059
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع متولیان سلامت از رشد تعرفه‌های پزشکی

کوتاه‌تر از گزارش
تعرفه پزشکان در ۱۴۰۳ اعلام شد؛ رشد ۳۵درصدی در خدمات تشخیصی و درمانی، عددی که قرار بود حدود ۴۶درصد باشد اما باز هم کاهش یافت تا منجر به انتقاد جامعه پزشکی شود.
ویژه
خبر تلخ اواخر اسفند سال گذشته، باز هم مسئله همراه‌سرای مناسب برای اسکان همراهان بیماران را داغ کرد. پدر و مادر یک کودک یک ساله، مقابل یکی از بیمارستان‌های تهران جان خود را از دست دادند.
3 میلیارد ریال، هزینه انتقال یک کودک 6ماهه، به بیمارستان بوده است. این کودک، بعد از اعلام وضعیت اضطراری توسط والدین، در یک عملیات هوایی توسط یک بالگرد و هواپیما به بیمارستانی در مشهد منتقل شد.

جولان آلرژی به وقت بهار!

طب مدرن و طب سنتی درباره آلرژی‌های بهاره و کنترل آنها چه می‌گویند؟
گزارش
عطسه، خارش و آبریزش بینی، خارش چشم، سرفه و...؛ احتمالا این روزها در دیدار با همکاران و دیگر دوستان، اینها از رایج‌ترین علائمی باشند که می‌بینید.

نجات در کمترین زمان ممکن

اورژانس کشور در روزهای عادی، به ‌خودی خود شلوغ است و مراجعات زیادی دارد، اما در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، مراجعات به این سازمان بیشتر و بیشتر هم می‌شود.
نقل قول/ زنگ خطر برای جامعه پزشکی
سیدمرتضی خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:فوت تأسف‌بار مرحومه پرستو بخشی، بار دیگر زنگ خطر عدم‌اهتمام لازم نسبت به حفظ و مراقبت از سرمایه‌های انسانی جامعه پزشکی را به صدا درآورد و چنانچه به فکر چاره نباشیم، علاوه‌بر آینده جامعه پزشکی، سلامت جامعه نیز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.