14
یکشنبه 23 مهر 1402
شماره 8911
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خودکفایی در درمان بیماری‌های چشم

دبیر بورد چشم‌پزشکی وزارت بهداشت: انواع درمان‌ها و تجهیزات پیشرفته چشم‌پزشکی به صورت بسیار ارزان در کشور وجود دارد
ایران در درمان بیماری‌های چشمی و پیوند چشم جزو 15کشور برتر جهان است و هیچ بیماری‌ را هم به خارج از کشور اعزام نمی‌کند.
ویژه
20 سال پیش مهم‌ترین علت بیماری‌های کبدی، هپاتیت‌های ویروسی بودند .
محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت: 2100 خیر در کل کشور به‌صورت مستقیم با ما کار کرده اند .
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به افزایش موارد بروز بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی اشاره کرد.
شهرام کلانتری خاندانی، رئیس انجمن داروسازان ایران، نسبت به تصمیم سازمان غذا و دارو برای توزیع شیرخشک با کد ملی نوزاد در داروخانه‌ها واکنش نشان داد و خواستار توجه به هزینه‌های سر بار ناشی از الزام به ثبت اقلام با حاشیه سود کم مشابه شیرخشک‌های رگولار در سامانه تیتک شد.
ماه پیش اورژانس هوایی تهران 22پرواز طی یک هفته انجام داد؛ رکوردی که در تاریخ اورژانس کشور بی‌نظیر بود

رکورد شکنی در امداد 100میلیون تومانی

گزارش
اورژانس هوایی استان تهران در هفته به‌طور میانگین حدود 15ماموریت هوایی انجام می‌دهد و مصدومان، مجروحان یا بیماران بدحال را با بالگرد از شهر تهران یا دیگر شهرستان‌های استان تهران به مراکز درمانی مربوط می‌رساند.

آسیب‌های جسمانی کرونا

پس از گذشت حدود 3سال از دوران شیوع ویروس کووید0 ۱۹ که به دلایل متعدد، خانه‌نشینی و عدم‌حضور در محیط‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی را در پی داشت .
چه کسانی پنوموکوک تزریق کنند؟
عفونت‌های پنوموکوک که بیشتر کودکان زیر 5‌سال را درگیر می‌کند و منجر به بروز برخی از بدترین بیماری‌های دوران کودکی می‌شود، با تزریق واکسن پنوموکوک یا PCV قابل پیشگیری است.
حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از افزایش پرفشاری خون و دیابت، غربالگری کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته .