06
یکشنبه 23 مهر 1402
شماره 8911
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مصرف بنزین و منطق برقی

چهره روز
منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مصرف بالای بنزین نگران‌کننده است، اعلام کرد: حرکت به سمت خودروهای برقی موجب تعدیل مصرف بنزین در 5 تا ۱۰سال آینده خواهد شد.
ویژه
رشد قیمت خودرو در روزهای گذشته یک‌بار دیگر ثابت کرد نرخ ارز مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار بر قیمت در بازار دارایی‌هاست.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ، عرضه هر عدد تخم مرغ بالاتر از ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به مصرف‌کننده گرانفروشی است.
آمارها نشان می‌دهد، تعداد خانه‌های فروخته شده به ایرانی‌ها در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۶۰درصد کاهش داشته است.

انتشار آگهی‌های «فیک» املاک متوقف می‌شود

با نهایی شدن قانون ساماندهی مسکن، سقف قیمت اجاره هرسال در شورای مسکن استان‌ها تعیین خواهد شد
گزارش
وزیر راه‌وشهرسازی می‌گوید: «دولت برای کاهش قیمت مسکن با ابزارهای تنظیمی مختلف، در تلاش است تا قیمت مسکن را کنترل کند و در 6 ‌ماه اخیر تلاش‌های زیادی در این‌باره انجام شده که اثرات خوبی داشته است.»

رتبه بالای ایران در شاخص سرمایه انسانی

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام کرد: رتبه ایران در متوسط سرمایه انسانی بیش از میانگین جهانی است و امتیاز زنان و دختران در این شاخص بیش از مردان است.
گارانتی خودرو ۲ساله شد
سازمان حمایت در نامه‌ای به خودروسازان اعلام کرد: محدودیت‌های گارانتی خودرو ابطال شده و از این تاریخ، گارانتی خودرو فقط 2ساله است.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
در گزارش۲۰۲۳ مجمع جهانی اقتصاد از ۱۱میلیون نیروی کار در ۸۰۳ شرکت و ۲۷صنعت مختلف در ۴۵کشور جهان، ۸۵درصد شرکت‌ها گفته‌اند قصد دارند در ۵سال آینده از تکنولوژی جدید هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین، بیشتر استفاده کنند و این تکنولوژی‌ها را بپذیرند.
قیمت روغن موتور