20
پنج شنبه 9 شهریور 1402
شماره 8872
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرونده ‌میانکاله روی میز رئیس‌جمهور

کوتاه‌تر از گزارش
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفر به آمل از سد هراز و سایت زباله عمارت آمل بازدید و نیز در ارتباط با آخرین وضعیت پتروشیمی میانکاله اعلام نظر کرد.
ویژه
مجتبی ذوالجودی، معاون سازمان محیط‌زیست: نجات زاینده‌رود و گاوخونی هیچ راه دیگری جز اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مدیریت مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز این رودخانه ندارد،
حامد یزدیمهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران: منشأ آلودگی که در حال حاضر وجود دارد، ارتباطی با صنایع و آلایندگی‌های صنعتی ندارد.
2.4 میلیون هکتار ‌ عملیات قرق، 1.2میلیون هکتار ‌ عملیات بیومکانیک و یک میلیون هکتار عملیات بیولوژیک به‌منظور حفظ و احیای مراتع کشور در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شد.
خبر
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اعزام کاروان محیط‌بانان سفیر محیط‌زیست به پیاده‌روی اربعین گفت: تاکنون توصیه‌های محیط‌زیستی مرتبط با مراسم اربعین به‌صورت گفتمانی در فضاهای مجازی و رسانه‌ها بوده است.

«نجیب‌زاده» ساسانی است

تیم علمی بررسی سنگ نگاره نجیب‌زاده استردادی از انگلیس، اصالت ساسانی اثر را تأیید کرد
گزارش
آزمایش میکروسکوپی، اصالت نقش‌برجسته «نجیب‌زاده» ساسانی را تأیید کرد اما هنوز برای باستان‌شناس‌ها مشخص نشده است نقش‌برجسته‌ای که سال67 و در بحبوحه جنگ تحمیلی 8ساله از ایران به سرقت رفته بود و سال94 در فرودگاه لندن توسط پلیس بریتانیا کشف شد، متعلق به کدام نقطه ایران است.