04
دو شنبه 14 اسفند 1402
شماره 9044
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صعود 4میلیارد دلاری بورس

بازار سرمایه
دیروز برای دومین روز متوالی شاخص کل بورس تهران با یک رشد پرقدرت مواجه شد و نزدیک به 3درصد رشد کرد.با این میزان رشد ارزش کل بازار سهام 4میلیارد دلار افزایش یافت.
ویژه
از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه 684هزار و 83نفر موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند و حدود 330هزار نفر در پشت باجه بانک‌ها معطل هستند.
کاسبانی که از بازارهای اصلی مانند بازار خرمای تختی خرید می‌کنند، محصول را جدا کرده و آن را به‌صورت درجه 1، 2 و 3بسته‌بندی می‌کنند و با قیمت‌های بالاتر به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشند.
وقتی از مغازه‌داران در مورد ویژگی خرمای خوب می‌پرسیم، می‌گویند: هرچه خرما کم‌رنگ‌تر و ریزتر باشد و خط داشته باشد، کیفیت ‌آن پایین‌تر و قیمتش هم ارزان‌تر است.
مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: با توجه به استقبال گسترده عموم مردم از نخستین حراج سکه در مرکز مبادله ایران و کندی روند ثبت‌نام و احراز‌هویت، دومین حراج سکه در مرکز مبادله ایران چهارشنبه، ۱۶ اسفند، برگزار می‌شود.

هیچ‌جا مثل تهران خرما ندارد

گشتی در بورس فروش خرما در خیابان تختی تهران؛ جایی که هر خرمایی از هر نخلستانی در آن پیدا می‌شود
گزارش
خیابان تختی در نزدیکی میدان مولوی، راسته خرمافروشان پایتخت است؛ اینجا مغازه‌ها فقط خرما می‌فروشند و از جلوی هر مغازه‌ای که رد می‌شوید، کامیون‌هایی که از راه دور و اغلب از جنوب آمده‌اند در حال خالی‌کردن بار هستند و همزمان، جعبه‌های مختلف خرما را می‌بینید که روی هم چیده شده‌اند.