04
سه شنبه 21 آذر 1402
شماره 8969
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واگذاری خودروسازان به مردم

چهره روز
رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید در اجرای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده‌اند که برخی از آنها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.
ویژه
ابراهیم رئیسی در همایش اقتصاد ایران، سیاست‌های دولت سیزدهم را برای اصلاح مسیر اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت که دولتش درصدد است تا ناترازی‌های بودجه، بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی را کم کند و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد.
مالک رحمتی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی حدود ۱۳۰هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: مجموع فروش اموال غیردولتی از سال۱۳۹۸ تا پایان سال گذشته 4900میلیارد تومان و امسال حدود ۴۰۰۰میلیارد تومان در راستای سیاست مولدسازی بوده است.
معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ ماه برای بیش از ۱۲۰هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی شده است که تحقق ۸۱ درصدی اهداف این طرح را نشان می‌دهد.
آمار
آمار‌ها نشان می‌دهد در 8‌ماه امسال 9.5میلیون تن کالا در قالب ترانزیت از ایران عبور کرده است.

معمای تأمین ارز واردات خودرو

در شرایطی که وزیر صنعت معتقد است برای رفع ناترازی بازار، واردات خودرو باید ادامه یابد رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتقاد دارد واردات خودرو به صلاح نیست
گزارش
موضوع تامین ارز برای واردات خودروهای نو و دست‌دوم به یک بحث چالش‌برانگیز تبدیل شده است؛ به‌طوری که وزیر صنعت می‌گوید برای حل ناترازی موجود در عرضه و تقاضای خودرو باید واردات خودرو ادامه داشته باشد اما رئیس سازمان برنامه و بودجه همصدا با بانک مرکزی، تخصیص ارز برای واردات خودرو را به صلاح کشور نمی‌داند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دستمزد باید پیرو تورم افزایش پیدا کند یا افزایش دستمزد به رشد تورم منجر می‌شود؟ این معادله، نقطه اختلاف‌نظر و تقابل دولتی‌ها و حقوق‌بگیران برای تعیین پرداختی حق‌الزحمه‌ها در سال جدید است و نکته قابل‌توجه اینکه هر دو طرف در جایگاه خود درست می‌گویند، اما حق با کدام طرف است؟