04
چهار شنبه 1 آذر 1402
شماره 8949
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لزوم کاهش رنج اجاره‌نشین‌ها

چهره روز
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: یک‌چهارم جمعیت کشور مستأجر هستند و باید با تولید و عرضه مسکن سهم اجاره در سبد خانوار را کاهش دهیم.
ویژه
در نشست این هفته شورای ‌عالی کار اگرچه قرار بود به موضوع هزینه معیشت کارگران و ترمیم مزد بپردازد، اما بنا به‌نظر رئیس این شورا، این جلسه با دستور کار اصلی یعنی رسیدگی به مسئله مسکن کارگری برگزار شد.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: برای نخستین بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار واگذار می‌شود.

بودجه ضد‌تورمی

بودجه انقباضی دولت با هدف مهار تورم به مجلس ارسال شد
گزارش
دیروز و در آخرین روز آبان‌ماه لایحه بودجه 1403با نامه رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شد. سخنان وزیر اقتصاد در مورد اعداد و ارقام لایحه بودجه سال بعد از ارائه یک بودجه انقباضی به مجلس حکایت دارد.

مجلس راه افزایش قیمت بنزین را بست

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف بندی موافقت کردند که شائبه افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین از آن استنباط می‌شد.
فراز و فرود یک‌ساله قیمت خودرو
روند رو به رشد قیمت خودرو از نیمه دوم سال گذشته و همزمان با اما و اگرهای عملی شدن طرح واردات خودرو، کم‌کم شتاب گرفت و در فروردین امسال قیمت خودرو در بازار آزاد به اوج خود رسید.
هشتک
نتیجه تلاش دولت سیزدهم در احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل اقتصادی تاکنون چه بوده است؟ براساس آمارهای منتشرشده در ابتدای دولت تعداد بیش از 50هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور بود که حالا وضعیت بهتر شده است.

رشد 2هزار واحدی شاخص

تالار شیشه‌ای
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 2هزارو145واحد افزایش یافت و به 2میلیون و 20هزار واحد رسید.

قیمت انواع همبرگرهای بسته‌بندی در بازار

میانگین قیمت هر کیلوگرم همبرگر -گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوسفند و گوساله- در مغازه‌های شهر تهران 450تا 500هزار تومان است.