04
شنبه 30 اردیبهشت 1402
شماره 8776
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ناترازی انرژی؛ یک ابرچالش ملی

چهره روز
حسین آب‌نیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت می‌گوید: ناترازی انرژی هرروز جدی‌تر می‌شود و نه‌تنها وضعیت مصرف انرژی مطلوب نیست بلکه نسبت آن با مصرف همسایگان بدتر شده و روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.
بازار
با گذشت یک هفته از زمان تصویب نرخ مصوب جدید شیر خام در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، این نرخ هنوز در سازمان حمایت تأیید رسمی و ابلاغ نشده و این تأخیر، تعیین قیمت محصولات لبنی پرمصرف را با چالش و ابهام مواجه کرده است.
نیمی از شهرنشینان بر اثر موج تورمی 5سال گذشته دیگر به مسکن مناسب دسترسی ندارند

میزان دسترسی ‌شهرنشینان به مسکن مناسب

گزارش
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلان در بخش مسکن نیاز به بازنگری دارد، تأکیدکرد: در مناطق شهری، بیش از نیمی از خانوارها در هر دهک درآمدی به مسکن در استطاعت دسترسی ندارند، این به‌ معنای آن است که سهم هزینه‌های مسکن در میان نیمی از شهرنشینان بیش از 30درصد کل هزینه‌های خانوار است.

آینده ایران در برنامه هفتم

خبر: برای نخستین بار قرار است سند برنامه 5ساله توسعه ایران با حضور رئیس‌جمهوری، نخبگان و استادان برجسته از سراسر کشور و مسئولان نظام رونمایی شود.
روابط اقتصادی تهران – مسکو روی دور تند
نتایج مذاکرات سال‌های اخیر مقامات بلندپایه سیاسی ایران و روسیه به‌تدریج در حال نمایان شدن است و روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تهران و مسکو روی دور تند قرار گرفته اما سؤال اینجاست که آیا واقعا تحولی بزرگ در جریان است؟
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سرانجام کشمکش بر سر قیمت بلیت پروازهای داخلی با مصوبه ستاد تنظیم بازار پایان یافت.