07
شنبه 30 اردیبهشت 1402
شماره 8776
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعلام دلایل استیضاح بایدن

جهان‌نما
«مارجوری تیلور گرین»، قانونگذار جناح جمهوری‌خواه از طرح استیضاح «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل سوءمدیریت در زمینه مهاجران در گذرگاه‌های مرزی این کشور با مکزیک خبر داد.
ویژه
«عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان با صدور دستوری محمد حمدان دقلو، حمیدتی‌ را از منصب‌اش برکنار کرد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نسبت به فاجعه آب در این کشور تا سال۲۰۳۵ هشدار داد.
نشست تاریخی رهبران 6کشور آسیای مرکزی و چین جمعه برگزار شد، نشستی که در آن طرفین بر سر ایجاد یک پیمان منطقه‌ای به توافق رسیده و سند مهم سیاسی را امضا کردند.
جهان‌نما
«ولودیمیر زلینسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین که با یک هواپیمای فرانسوی عازم عربستان شده بود،

روز پیروزی مقاومت در جده

برگزاری نشست اخیر اتحادیه عرب با حضور بشار اسد، یک روز تاریخی برای محور مقاومت رقم زد
گزارش
یک روز قبل از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در شهر بندری جده عربستان سعودی، «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین بار از سال 2010 وارد جده شد تا روز جمعه در کنار «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در نشست رهبران کشورهای عربی شرکت کند.

فساد در الیزه

2رئیس‌جمهور و 5نخست‌وزیر فرانسه در 4دهه اخیر به فساد متهم شده یا محکوم شده‌اند
محکوم شدن سیاستمداری که پیشتر رئیس‌جمهور یک کشور بوده در دادگاه، شاید بداقبالی تلقی شود، اما محاکمه دوباره او چند هفته بعد و اتهامات دیگرش را نمی‌توان به ‌حساب شانس و اقبال گذاشت.
کره‌شمالی، واشنگتن و سئول را به باج‌خواهی هسته‌ای متهم کرد
کره‌شمالی، واشنگتن و سئول را به باج‌خواهی هسته‌ای متهم کرد
کره‌شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی، این دو کشور را به باج‌خواهی هسته‌ای متهم و بر اتخاذ اقدامات لازم در مقابل جنون جنگ‌سالاران تأکید کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه؛ به خواست خداوند، همه ما مطمئن هستیم که مردم ترکیه مجدداً ریاست‌جمهوری را برای یک دوره ۵ساله دیگر به من خواهند سپرد و در دور دوم انتخابات، با آرا و درصد خود رکورد جدیدی را ثبت خواهند کرد.