04
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
شماره 8765
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نیاز به بازنگری علمی قانون بازارسرمایه

چهره روز
آنطورکه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده قرار است از 2 هفته دیگر مجلس، بررسی طرح اصلاح قانون بازار سرمایه را آغاز کند.
ویژه
خبر: سیدجواد سادات فیرزنی، مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن از آغاز فعالیت گشت شناسایی خانه‌های خالی، برخورد با بنگاه‌های املاک غیرمجاز و متخلف، تشکیل پویش صاحب‌خانه خوب و بنگاه معاملات امین و ساماندهی سکوهای ارائه آگهی معاملات مسکن خبر داده است.
طلا
الزام ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت با درج کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار، موضوعی است که از ابتدای امسال نگرانی‌هایی را برای خریداران سکه ایجاد کرده است.

بورس مقصد نخست پول سرمایه‌گذاران

روزشنبه بالاترین رکورد ارزش معاملات بورس در 32‌ماه گذشته به ثبت رسید
بورس
روز به روز بر تعداد سرمایه‌گذاران بورس اضافه می‌شود. رکورد ارزش روزانه معاملات خرد بازار سهام در 32‌ماه گذشته در مبادلات دیروز شکست. روز شنبه جمعا 23هزار میلیارد تومان سهام در بورس دادوستد شد.

چرا بلیت هواپیما گران و کمیاب شد؟

چندماهی است که جنجال برای تعیین قیمت بلیت هواپیما بدون هیچ نتیجه‌ای بالا گرفته و در این میان، چند روزی است که بلیت در مسیرهای پرتقاضا به‌شدت گران شده ضمن اینکه تهیه آن ‌هم کار آسانی نیست؛ چراکه عرضه بلیت به‌مراتب از میزان تقاضا کمتر است.
قیمت خودروهای مونتاژی تصویب شد، اما اعلام نشد
مدیرکل روابط‌عمومی شورای رقابت با اشاره به مصوب‌شدن قیمت خودروهای سواری خودروسازان بخش خصوصی، گفت: این خودروسازان موظف شدند تا زمان بعدی تشکیل جلسه شورای رقابت، قیمت تولیداتشان را رقابتی کنند.