04
دو شنبه 5 دی 1401
شماره 8674
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گره‌گشایی سران قوا

چهره روز
سرانجام پس از کش و قوس مجلس و دولت بر سر اینکه اول لایحه بودجه سال آینده بررسی شود یا لایحه برنامه هفتم توسعه، محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد: سران قوا تفاهم کرده‌اند که ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ تقدیم مجلس شود؛ در این شرایط از رهبری برای تمدید برنامه ششم اجازه و اذنی گرفته می‌شود یا اینکه مجلس در قالب طرحی، برنامه ششم را به‌مدت ۶ ماه یا یک‌سال تمدید می‌کند.
ویژه
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با یک صعود پرقدرت 25هزارو‌563واحد معادل 1.66درصد رشد کرد و به یک میلیون و 563هزار واحد رسید.
انرژی
با عبور مصرف روزانه بنزین از 100میلیون لیتر، معاون وزیر نفت رسما از توقف صادرات این فرآورده برای تامین نیاز داخلی خبر داد و گفت: هیچ واردات بنزینی هم انجام نمی‌شود.

یک تن طلای خوش‌عیار؛ روی میز عرضه

ظرف روزهای آینده یک تن شمش طلا در بورس کالا و بانک کارگشایی عرضه می‌شود
طلا
روز یکشنبه با عرضه ۴۰کیلوگرم شمش طلا در بورس کالا، دور جدیدی از عرضه طلا در بازار سرمایه آغاز شد. قرار است سازمان توسعه و نوسازی معادن-ایمیدرو- 1000کیلو شمش طلای خوش‌عیار را در بازار سرمایه عرضه کند که نیمی از آن به‌صورت کاغذی فروخته خواهد شد.

آخرین قیمت گوشت قرمز

گوشت گوسفندی در نخستین روزهای دی‌ماه هم روند رشد قیمت خود را حفظ کرده است. آخرین نرخ‌نامه سازمان میادین میوه وتره‌بار نشان می‌دهد در یک‌ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی تفکیک شده بین 20 تا 30هزار تومان در هر کیلو افزایش داشته و قیمت راسته بدون استخوان 113هزار تومان گران‌تر شده است.
جهش 158درصدی مسافران هوایی
جهش 158درصدی مسافران هوایی
آمارهای وزارت راه و شهرسازی از عملکرد صنعت هوایی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی داخلی نسبت به سال گذشته ۲۴درصد افزایش داشته است و این عدد برای پروازهای بین‌المللی به ۱۵۸درصد افزایش می‌یابد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا می‌گوید: مهم‌ترین نهاده تولید خودرو فولاد، پتروشیمی و ارز است که در 3سال اخیر قیمت فولاد ۷۰۰درصد، پتروشیمی ۸۰۰درصد و ارز هزاردرصد رشد کرده است؛ پس چطور انتظار داریم قیمت خودرو ثابت بماند؟