05
دو شنبه 5 دی 1401
شماره 8674
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روزهای باشکوه شهر کوچک

یادداشت‌فیلم
در فوتبال ایران تیم‌های زیادی نیستند که بتوانند خارج از ورزش هم دارای اهمیت باشند و در گذر زمان تمام مشکلات شهر را به دوش کشیده و به‌عنوان نماد موفقیت‌ آن شهر ایفای نقش کنند و تمام رخدادهای ریز و درشت آنجا را تحت‌تأثیر خود قرار داده و در ادامه با خرده فرهنگ‌های ایجادشده، یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در زمینه وحدت‌بخشی بین لایه‌های مختلف جامعه به‌عهده گرفته و شرایط متفاوت فرهنگی ایجاد کنند.
ویژه
احمد عزیزی تعزیه‌خوان باسابقه اجرای ۸ مجلس تعزیه در ایام فاطمیه را در تماشاخانه سنگلج، تجربه‌ای متفاوت از اجرای تعزیه در فضای باز خواند.
تئاتر
نمایش «فاطمه» به نویسندگی و کارگردانی، مریم ‌شعبانی اثری است که به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهراس از سوم ‌دی ‌ماه۱۴۰۱ در تالار اسوه حوزه هنری، اجراهای ویژه خود برای بانوان آغاز کرده است.
رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه «روزهای فیلم روسیه»‌

سینمای ایران تحریم‌شکن است

گزارش
آیین افتتاحیه «روزهای فیلم روسیه» عصر روز شنبه ۳دی با حضور مدیران ارشد سینمایی ایران، سفیر روسیه و مهمانان ویژه سینمای روسیه در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
در دوره کرونا جشنواره تئاتر فجر به شکل مجازی برگزار شد و در ماه‌هایی که شیوع این ویروس کمتر بود؛ برگزاری جشنواره تئاتر فجر برای برگزارکنندگان بعد از 2 سال دوری و تعطیلی تئاتر؛ سخت‌ترین دوره به‌حساب می‌آمد اما دوره چهل‌ویکم هم برای برگزارکنندگان دشواری هایی دارد.
طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، محمد کاظم تبار به ‌عنوان دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی منصوب شد.