• دو شنبه 5 دی 1401
  • الإثْنَيْن 2 جمادی الثانی 1444
  • 2022 Dec 26

متهم تورم کیست؟

بررسی اثر کسری بودجه دولت بر تسهیلات تکلیفی
بررسی‌ها نشان می‌دهد که تلاش برای جبران کسری بودجه، یکی از عوامل افزایش تسهیلات تکلیفی بانک‌هاست.

آغوش باز ایران برای تحصیل دختران افغانستان

نهادهای مختلف آموزشی در ایران در انتقاد به سیاست‌های دولت طالبان و ممنوعیت‌های تحصیلی که برای دختران و زنان افغان اعمال کرده، بستر آموزش مجازی و پلتفرم‌های رایگان را برای دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور فراهم می‌کنند.

بانک‌های تورم‌ساز و سفره‌های مردم

کاهش سهم تسهیلات تکلیفی بانک‌ها یک آرزوی دست‌کم 22ساله است. این‌رؤیا اکنون به کابوس اقتصاد ایران تبدیل شده است. نه‌تنها بانک‌ها مدعی‌اند که زیر فشار این تسهیلات تکلیفی کم‌آورده‌اند بلکه مردم هم از اینکه بانک‌ها وام نمی‌دهند، گلایه دارند.

اتمام حجت ارزی مجلس با دولت

وضعیت نابسامان این روزهای بازار ارز که در فصل پاییز اوج گرفته‌ و افزایش کم‌سابقه قیمت دلار طی روزهای اخیر که زمینه‌ساز برخی نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی کشور شده‌، دیروز مقام‌های ارشد اقتصادی دولت سیزدهم را به مجلس کشاند تا پاسخگوی سؤال‌ها و دغدغه‌های نمایندگان مردم پیرامون پیش‌زمینه ایجاد چنین وضعیتی باشند.

دیروز و امروز اعتیاد در شهر

فرحزاد، لب خط شوش، هرندی و حتی سرپل تجریش؛ اگر عینک واقعی‌بینی بزنیم واقعا دیگر مثل قبل نیستند. جاهایی که مامن حضور معتادان متجاهر بود، مدتی است که از مسیر قرارگاه اجتماعی شهرداری و تعامل با سایر دستگاه‌های مسئول، رنگ زندگی به خود گرفته‌اند.

«من شهردارم» و اولویت‌های شهر را مشخص می‌کنم