4
سه شنبه 30 مرداد 1397
شماره 7462
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرخش به سمت آزادسازی اقتصادی

دولت برای تغییر ریل در سیاست‌های اقتصادی آماده می‌شود
گزارش
تازه‌ترین اظهارنظر حلقه‌ای از دولتمردان ازجمله اسحاق جهانگیری معاون اول، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و البته مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و عبدالناصر همتی رئیس جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد فشار در داخل دولت برای تغییر ریل‌گذاری در اقتصاد به سمت آزادسازی و رقابت‌پذیری افزایش یافته و این تغییر رویه تقریبا قطعی شده و بازگشت مسعود نیلی به حلقه نخست تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به این روند شتاب بخشیده است.
ویژه
بی‌تردید بیژن نامدار زنگنه، شیخ‌الوزرا و سکاندار وزارت نفت از جمله صادق‌ترین و صریح‌اللهجه‌ترین دولتمردان تاریخ ایران است و فاش‌گویی‌های او حکایت از یک تلخی ناتمام در اقتصاد نفتی ایران دارد.
شرکت‌های خودروسازی با کاهش عرضه و خودداری از تحویل خودروهای پرتقاضای پیش‌فروش شده به مشتریان، پیش از مصوبه هیأت وزیران آزادسازی قیمت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

پیش‌بینی تورم 30درصدی خوراکی‌ها

یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به وزارت صنعت، پیش‌بینی کرد شاخص رشد قیمت گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تا پایان سال به 30درصد می‌رسد.

پایانی بر چهره فرانسوی برجام

توتال، تنها شرکت بزرگ انرژی غربی فعال در ایران، به‌صورت رسمی قرارداد توسعه فاز۱۱ پارس‌جنوبی را ترک کرده و حالا با تأیید وزیر نفت، پرونده‌اش بسته شده است.
صورت مسئله را پاک نکنید
نرخ خرید و فروش دلار آمریکا از سامانه سنا حذف شد بی‌آنکه بانک مرکزی توضیح شفافی ارائه دهد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای مهلت تعویض دسته چک قدیم با دسته چک صیادی را تا ششم آبان و به‌مدت 2 ماه تمدید کرد.