• سه شنبه 30 مرداد 1397
  • الثُّلاثَاء 9 ذی الحجه 1439
  • 2018 Aug 21

چرخش به سمت آزادسازی اقتصادی

دولت برای تغییر ریل در سیاست‌های اقتصادی آماده می‌شود
تازه‌ترین اظهارنظر حلقه‌ای از دولتمردان ازجمله اسحاق جهانگیری معاون اول، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و البته مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و عبدالناصر همتی رئیس جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد فشار در داخل دولت برای تغییر ریل‌گذاری در اقتصاد به سمت آزادسازی و رقابت‌پذیری افزایش یافته و این تغییر رویه تقریبا قطعی شده و بازگشت مسعود نیلی به حلقه نخست تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به این روند شتاب بخشیده است.

جنگ عروسک‌ها برای ‌ماندن

وقتی دهه شصتی باشی، خیلی از چیزهای کوچک برایت خاطره می‌شود؛ خاطراتی که هنوز هم تکرارشان برایت شیرین است و همیشه همراهت هستند و با آنها زندگی می‌کنی، با دوستانت در هر دورهمی و به هر بهانه‌ای مرورشان می‌کنی و یادش بخیر می‌گویی.

پارلمان شهری و حقوق شهروندی

«حقوق شهروندی» مفهوم نسبتا مدرنی است که می‌توان آن‌را مولود «حقوق بشر» دانست؛ مفهومی که به حقوق و تکالیف متقابل شهروندان در برابر یکدیگر، شهروندان و حکومت در مقابل هم و تکالیف هردوی آنان در مقابل سرزمین‌شان می‌پردازد.

عید بزرگ مسلمین جهان اسلام

عبد صالح خداوند متعال تقاضای فرزندی صالح می‌کند و منادی او را به پسری بردبار و حلیم بشارت می‌دهد.

صدرنشینی ناخواسته

برای دوم شدن در گروه و فرار از رویارویی با کره‌جنوبی در مرحله بعد، تیم امید ایران باید به میانمار می‌باخت، اما شکست سنگین عربستان از کره‌شمالی، ایران را صدرنشین کرد

ارز، تحریم یا خطای پزشکی؟ کدام خطرناک‌تر است؟

روز پزشک که می‌رسد، در کنار تجلیل و یادآوری از خدمات پزشکان برجسته، نمی‌توان چشم‌ها را بر دغدغه‌های ریز و درشت حوزه بهداشت و درمان بست.

قبض‌های نجومی با کلاهبرداری پیامکی

چون عشق حرم باشد